Skotlandos Skrevet 6. september 2022 Del Skrevet 6. september 2022 Hei! Jeg snakket med livechat på Elkjøp.no her om dagen og sa jeg muligens ønsket å kjøpe en PC, men ville ha litt mer informasjon. Oppga e-postadressen min da selger lurte på hva den var, men jeg avbrøt chatten da jeg fant en PC et annet sted. Litt senere fikk jeg beskjed om at det var lagt inn en ordre på denne PCen på min epost, og at den var sendt fra hovedlager. Nå ligger PCen på postkontoret klar for henting, og jeg har ikke betalt for den. Hva må jeg gjøre her, trodde ikke bedrifter sendte ut varer uten å ta betalt - og hvertfall ikke uten en kredittsjekk? Må jeg hente ut pakken og kjøre helt til Elkjøp for å returnere den? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 6. september 2022 Del Skrevet 6. september 2022 Her vil det komme veldig ann på ordlyden i chatten. Men hva gjorde du i tidsrommet fra du fikk beskjed om at ordren var opprettet, sendt og klar til henting? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 6. september 2022 Del Skrevet 6. september 2022 Enkleste er å ikke hente pakken og gi beskjed Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 6. september 2022 Del Skrevet 6. september 2022 (endret) Vanskelig å si noe konkret når man ikke kjenner innholdet i dialogen på chat. Fikk du ikke ordrebekreftelse på epost? I så fall kunne du kansellert ordren da? Endret 6. september 2022 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
Ephrus Skrevet 6. september 2022 Del Skrevet 6. september 2022 vidor skrev (1 time siden): Enkleste er å ikke hente pakken og gi beskjed Hent pakken og lever den inn på nærmere elkjøp butikk. Uansett så hadde jeg hentet ut pakken og snakket med elkjøp på chat slik at de kan sende deg returslipp med bring. Lenke til kommentar
Zts Skrevet 7. september 2022 Del Skrevet 7. september 2022 Jeg har en lignende erfaring som kanskje kan hjelpe deg. Jeg bestilte noen ting fra Elkjøp som viste seg å være feil fra min side. Tok kontakt med Elkjøp og de ba meg bare la pakken ligge slik at den ble returnert og jeg fikk pengene tilbake på konto rett etter. Ta kontakt med de på e-post, chat eller telefon så tenker jeg dette ordner seg for deg uten noen problemer Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 7. september 2022 Del Skrevet 7. september 2022 Ephrus skrev (18 timer siden): Hent pakken og lever den inn på nærmere elkjøp butikk. Då får man et problem om de nekter å ta den i retur, så det beste er å si ifra, og ikke hente. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 7. september 2022 Del Skrevet 7. september 2022 Kontakt Elkjøp så går det nok bra. Lenke til kommentar
Ephrus Skrevet 7. september 2022 Del Skrevet 7. september 2022 (endret) Dubious skrev (2 timer siden): Då får man et problem om de nekter å ta den i retur, så det beste er å si ifra, og ikke hente. De kan ikke nekte, de er forpliktet til å godta åpent kjøp. Selv om det ble bestillt fra elkjøp ccc så har du 50 dager åpent kjøp Endret 7. september 2022 av Ephrus Lenke til kommentar
Gufi Skrevet 7. september 2022 Del Skrevet 7. september 2022 Husk at du har 2 ukers angrefrist ved kjøp av varer via nett eller telefon. https://www.forbrukerradet.no/forside/angrer-du-pa-et-kjop/ I bekreftelsesmailen du skal ha mottatt fra Elkjøp, så skal det stå litt om angrefrist og link til angrerettsskjema (jeg har fått det fra Elkjøp tidligere). Fyll ut den og send den inn innen fristen. Ikke hent ut pakken, det er ikke noe vits når du ikke skal ha varen uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå