bcorny Skrevet 9. mars 2002 Del Skrevet 9. mars 2002 Jeg skal sette oppet nettverk bestående 3 maskiner... 1 "server" og 2 klienter. Jeg skal derfor skaffe meg en switch, men har ikke anelse av hva som er bra eller dårlig. Noen som har noe å anbefale? Er det foressten noen som har noen bra linker til nettsteder med nettverksoppsett-guider? [ Denne Melding var redigert av: bcorny på 2002-03-09 12:50 ] Lenke til kommentar
pkalle Skrevet 9. mars 2002 Del Skrevet 9. mars 2002 Jeg hadde valgt en liten 5-8ports switch (f eks. Unex, SMC eller Cnet) en 8 ports 10/100mbit koster mellom 700-900,- og en 5 ports 500-700,-. Hub er nok noen kr billigere, men.... Hub kan være bedre i små nettverk, men har ikke den samme båndbredde kapasiteten som en switch. Sansynligvis kan du bruke en HUB uten problemer eller att du merker noen forskjeller. Nettverkskort koster rundt 300-600. Det holder helt sikkert med ett billig til rundt 300,- velg TP med RJ45 kontakt ikke ta combokort om du ikke har bruk for det. Nettverket ditt skulle bli noe som som dette. Det er mye bra brukt å får tak i. Hvor mye du sparer på kjøpe brukt er en annen sak. Skjekk litt rundt på div bruktmarked og auksjoner. om du ikke har lest vår nettverks guide finner du den her. _________________ Pål Kallevåg Hardware.no [ Denne Melding var redigert av: pkalle på 2002-03-09 13:16 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå