Joachim Seehusen Skrevet 5. september 2022 Del Skrevet 5. september 2022 Datakraft skaper flere rom enn arkitektene klarer Lenke til kommentar
Xantippe Skrevet 6. september 2022 Del Skrevet 6. september 2022 Jeg skulle gjerne sett en plantegning av det arktitektene kom fram til og hva dataprogrammet kom fram til. Uten det blir artikkelen mer uinteressant. Det blir for teoretisk uten at man skjønner. Lenke til kommentar
Ekspertkommentator Skrevet 6. september 2022 Del Skrevet 6. september 2022 (endret) "Grunnflaten på 700 kvadratmeter ga 75.000.000.000.000 mulige romløsninger. Det er umulig for mennesker å forholde seg til." 75.000.000.000.000 mulige alternativer? Hvem finner ut hva som er brukbart? Jeg har selv programmert engineering "ekspertsystem" og antall mulige løsninger reduseres dramatisk når realistiske regler og begrensninnger legges inn. Derfor lite sannsynlig her at dataprogrammet følger de samme reglene som en arkitekt må ta hensyn til. Prøv en gang til. Endret 6. september 2022 av Ekspertkommentator Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 6. september 2022 Del Skrevet 6. september 2022 Litt enkel kombinatorikk for å lage "imponerende" store tall slår aldri feil 7,5*10^13 er fremdeles 45 størrelsesordner mindre enn antall måter å stokke en kortstokk på, så jeg lurer på om noen gikk glipp av et enda mer tullete stort tall her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå