DukeNukem3d Skrevet 2. september Rapporter Del Skrevet 2. september (endret) Brother Ursus skrev (48 minutter siden): Somehow, Sauron returned 😄 Ja, som en haug med dritt som flyter nedover berget og setter seg fast i hjulet. Dummeste jeg har sett. Skal man lage noe så dumt som dette showet så får man bruke noe annet enn Tolkien sitt univers i det minste. Endret 2. september av DukeNukem3d 5 Lenke til kommentar
Brother Ursus Skrevet 2. september Rapporter Del Skrevet 2. september 1 minute ago, DukeNukem3d said: Ja, som en haug med dritt som flyter nedover berget og setter seg fast i hjulet. Dummeste jeg har sett. Skal man lage noe så dumt som dette showet så får man bruke noe annet enn Tolkien sitt univers i det minste. Både ROP og Rohirrim-animé er dessverre i "Tolkien multiverset", på samme måte som Disney Star Wars stort ofte går langt utenfor etablerte linjer. Ikke at jeg er så himla purist, men det funker jo ikke overhodet. Det viser også at Disney & Amazon og andre overhodet ikke forstår disse franchisene de skriver for. Orkene er altså symbolet på pur ondskap. Det er også tildels Sith. Og både Disney og Amazon forsøker å menneskelig- og stakkarslig- gjøre dem. Orkene representerer jo de verste delene av menneskeheten og industriell krigføring i første verdenskrig. 5 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 2. september Rapporter Del Skrevet 2. september Satte kaffen i vranga ved en viss scene i orke-leiren. Dere vet hvilken. 🤦 3 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 3. september Rapporter Del Skrevet 3. september (endret) En langt bedre serie, som ikke ødelegger tidligere mesterverk, laget på en promille av budsjettet til ROP. Satt å fulgte med litt etter jeg kom hjem fra videregående på TV3 i sin tid. Anbefales! Endret 3. september av DukeNukem3d 1 Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet 4. september Rapporter Del Skrevet 4. september Vel tja, de tre første episodene var vel heelt greie, men ikke topp. Serien sliter fortsatt med den leie kombinasjonen av å oppleves noe treig OG å gå for fort framover. Det er litt sløv manusskriving her. At en del av karakterene kanskje virker litt uinteressert, har kanskje med at de er alver og snakker høvisk og skal være rolige? Det drar jo ned tempo og det emosjonelle. Samme gjelder ved numenorianerne - til en viss grad. Er jo fort noe annet når vi er med dvergene. Det ser fortsatt bedre ut enn det historien som fortelles er. Samtidig er jeg ganske fornøyd. Jeg koser meg nok når jeg ser dette og gleder meg til resten av sesongen. Nok av kvaliteter her til at det fungerer totalt sett - uansett hva så mange her klager over. De trenger rett og slett flere episoder for å fortelle hele historien i et bedre tempo 2 Lenke til kommentar
xaco Skrevet 5. september Rapporter Del Skrevet 5. september On 4.9.2024 at 7:38 PM, Tomeito said: Vel tja, de tre første episodene var vel heelt greie, men ikke topp. Serien sliter fortsatt med den leie kombinasjonen av å oppleves noe treig OG å gå for fort framover. Det er litt sløv manusskriving her. At en del av karakterene kanskje virker litt uinteressert, har kanskje med at de er alver og snakker høvisk og skal være rolige? Det drar jo ned tempo og det emosjonelle. Samme gjelder ved numenorianerne - til en viss grad. Er jo fort noe annet når vi er med dvergene. Det ser fortsatt bedre ut enn det historien som fortelles er. Samtidig er jeg ganske fornøyd. Jeg koser meg nok når jeg ser dette og gleder meg til resten av sesongen. Nok av kvaliteter her til at det fungerer totalt sett - uansett hva så mange her klager over. De trenger rett og slett flere episoder for å fortelle hele historien i et bedre tempo Serien sliter jo først og fremst med at de bare har rettighetene på Ringenes Herre bøkene og derfor ikke kan hente noe som ikke er i Appendixene der. De kan ikke hente inn noe fra Silmarillion og Unifinished Tales. Da koker de suppe på spiker igjen. Lenke til kommentar
Brother Ursus Skrevet 7. september Rapporter Del Skrevet 7. september https://www.forbes.com/sites/erikkain/2024/09/05/very-bad-news-for-rings-of-power-season-3-as-season-2-viewership-plummets/ Very Bad News For ‘Rings Of Power’ Season 3, As Season 2 Viewership Plummets 2 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 7. september Rapporter Del Skrevet 7. september (endret) Jeg får litt inntrykk av at unge skuespillere tror bra skuespill er et ansiktsuttrykk i et foto eller en scene som ville fått mange tomler om det ble lagt ut på instagram. Det virker så utrolig unaturlig. Håper jeg tar feil. Selvsagt bare et av mange problem med denne serien. Hvis jeg var en som lagde film i disse dager så tror jeg at jeg hadde lett etter folk som hadde hatt en svært tøff oppvekst. Sett mer på det enn navnet på teaterskolen Endret 7. september av DukeNukem3d 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 14. september Rapporter Del Skrevet 14. september Litt spent på hva som foregår i Moria. Er ikke serien satt så så mange tusen år før Ringens Brorskap? Durins Bane våknet sigende, og drepte Durin VI, dvergekongen nå er vel IV🤔🤔 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 14. september Rapporter Del Skrevet 14. september Jeg gjenkjenner en viss dør fra lotr, eller er det bare meg? Den venn døra? Og Moria Samt jeg lurer på om noen av de i Numeor har noe med de svære statuene å gjøre. Siste episode skjedde det lite, men fortsatt interresant, bygges opp til klimaks. 1 Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet 29. september Rapporter Del Skrevet 29. september On 14.9.2024 at 4:07 PM, Duriello said: Litt spent på hva som foregår i Moria. Er ikke serien satt så så mange tusen år før Ringens Brorskap? Durins Bane våknet sigende, og drepte Durin VI, dvergekongen nå er vel IV🤔🤔 Såvidt jeg forstår komprimeres det Tolkien beskriver som the Second Age ned til en kortere tidslinje: [...]Payne and McKay suspected Tolkien’s far lesser-known Second Age was the key: It’s a centuries-long pre-history to the Lord of the Rings trilogy that still included some immortal characters (such as the fair elves Galadriel and Elrond and the sinister Dark Lord Sauron), along with those soul-corrupting rings. Working together on an apartment floor, they concocted a one-sentence pitch: Chronicle the first five minutes of Jackson’s The Fellowship of the Ring — the Galadriel-narrated prologue that told the story of the rings of power — during the course of five seasons. 1 Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet 5. oktober Rapporter Del Skrevet 5. oktober On 2.9.2024 at 11:46 PM, Brother Ursus said: Både ROP og Rohirrim-animé er dessverre i "Tolkien multiverset", på samme måte som Disney Star Wars stort ofte går langt utenfor etablerte linjer. Ikke at jeg er så himla purist, men det funker jo ikke overhodet. Det viser også at Disney & Amazon og andre overhodet ikke forstår disse franchisene de skriver for. Orkene er altså symbolet på pur ondskap. Det er også tildels Sith. Og både Disney og Amazon forsøker å menneskelig- og stakkarslig- gjøre dem. Orkene representerer jo de verste delene av menneskeheten og industriell krigføring i første verdenskrig. Dette er ikke direkte usant, men litt for overfladisk til å gi et godt bilde på Tolkiens idéer. Tolkien arbeidet mye med problemstillingen rundt det moralske dilemmaet orkene presenterte (Det er en egen wikipedia-side dedikert til utfordringen). Han teoriserte at siden han hadde gitt de muligheten til å snakke, måtte de dermed være å regne som bevisste, som igjen medfører at de har evnen til å reflektere, i bøkene har orkene diskusjoner om rett og galt, som ifølge Tolkien ga dem anledning til å ha moral på lik linje med mennesker, som ifølge katolikker (Som Tolkien) åpner for at de har en sjel, som igjen gjør det umoralsk å drepe dem uten svært god grunn. [...]A more serious problem arose for Tolkien, especially with apparently wholly evil beings, especially Orcs, but it applies also to others such as Wargs and Trolls. Since in Catholic theology evil cannot make, only mock, Orcs cannot have an equal and opposite morality to that of Men; but since they can reason about their lives and have a moral sense (though they are unable to keep to it), they cannot be described as wholly evil. [...]Tolkien attempted to resolve the dilemma about his Orcs by proposing several semi-contradictory theories for their origins. Når man ser på hvilke innsigelser Tolkien-familien hadde rundt Peter Jacksons produksjoner, gir det mening å inkludere disse mer filosofiske spørsmålene Tolkien selv utfordret seg med, når Tolkien-familien denne gangen jobber mye tettere med produksjonsselskapet. Christopher Tolkien forteller Le Monde: They eviscerated the book by making it an action movie for young people aged 15 to 25. [...]The chasm between the beauty and seriousness of the work, and what it has become, has overwhelmed me. The commercialization has reduced the aesthetic and philosophical impact of the creation to nothing. There is only one solution for me: to turn my head away. Jeg synes også serien har svakheter, men at orkene gis mer agens og dybde er ikke blant dem, og havner heller ikke i konflikt med Tolkiens tanker, tvert imot. 1 Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet 6. oktober Rapporter Del Skrevet 6. oktober Da er sesong 2 over, og jeg er en av de som er fornøyde. Som nevnt før, og av andre, har serien helt klar en del svakheter (pacing, logiske brister, tidsproblemer, behovet for å bruke ting fra PJ-trilogien). Men hvis man klarer å se forbi/ikke la seg irritere for mye av dem, leverer sesong 2 utrolig mye bra, særlig Khazad-dûm og Eregion (Annatar og Celebrimbor). Gleder meg til sesong 3! 3 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 7. oktober Rapporter Del Skrevet 7. oktober Sesong 2 var utvilsomt bedre enn Sesong 1 (som var en bøtte med dritt). Lenke til kommentar
Alfred_A Skrevet 16 timer siden Rapporter Del Skrevet 16 timer siden Er nå kjemisk farlig etter min mening å sammenligne film og serie. Selv er jeg storforbruker av filmene og bøkene. Greit for en treg søndag 😉 Etter innleggene her så skal jeg absolutt se ihvertfall første sesong. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 14 timer siden Rapporter Del Skrevet 14 timer siden Sesong to var betre, men eg sit heile tida med kjensla av at det er noko Mikke Mus-aktig over det heile. The Hobbit-filmane hadde litt av det same, men dei har eg kun sett ei gang og det byrjar bli nokre år sidan. Mest av alt kjenner eg på ein ynskje om å sjå LOTR-trilogien igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå