Carl M Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Ja... Mist Frostbite Socket A, har en amd xp2800+ med boxed kjøler og det er litt varmt i tilleg til endel lyd.(noen som vet støynivået til den forresten?) Så: Den leveres jo med en vifte, det ser ut som det går an å installere to(eller gjør det ikke? )-vil jeg merke noe stor forskjell hvis jeg installerer to? -Evnt. hvilken vei skal de stå? en som blåser inn og en som trekker ut? begge blåser inn? Hadde kanskje vært greit om de i overklokking hadde tatt med et par andre vifter i testen, sånn bare for å samenligne -Er ganske ny innen kjølere osv.. kunne virkelig trengt hjelp Lenke til kommentar
imastard Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 sjå testen av denne kjølaren på: overklokking er grei til vanleg bruk men duger ikkje noko serleg til oc Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 13. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2004 sjå testen av denne kjølaren på: overklokking er grei til vanleg bruk men duger ikkje noko serleg til oc har lest den, men lurte lisksom hva ytelsen var mot andre vifter, og om det hadde mye å si for ytelsen om jeg tok på en vifte til Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Når du kjenner på luftstrømmen rundt ribbene, så merker du at det kommer veldig mye luft ut på sidene og lite ut bak. Jeg tror at en vifte til som suger ut vil tvinge luften rundt hele kjøleren og dermed få kontakt med større flate av ribben. Men som det også står i testen, så er den ikke egnet for overklokking. Så de mest fantastiske temperaturene må du nok lete lenge etter! Forresten: Ikke la den medfølgende rheostaten ligge og slenge utenfor/i kabinettet. Det gjorde jeg, maskinen luktet svidd, og viften sluttet å virke... skal rheostaten brukes, så bor et hull i en pci-"luke" slik at den ikke kommer borti noe. Bruker nå en fanmate som jeg har festet til lokket på kjøleren med kontaktlim Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 15. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2004 Når du kjenner på luftstrømmen rundt ribbene, så merker du at det kommer veldig mye luft ut på sidene og lite ut bak. Jeg tror at en vifte til som suger ut vil tvinge luften rundt hele kjøleren og dermed få kontakt med større flate av ribben. Men som det også står i testen, så er den ikke egnet for overklokking. Så de mest fantastiske temperaturene må du nok lete lenge etter! Forresten: Ikke la den medfølgende rheostaten ligge og slenge utenfor/i kabinettet. Det gjorde jeg, maskinen luktet svidd, og viften sluttet å virke... skal rheostaten brukes, så bor et hull i en pci-"luke" slik at den ikke kommer borti noe. Bruker nå en fanmate som jeg har festet til lokket på kjøleren med kontaktlim tusen takk for svar, men tror du det vil ha noe å si om jeg slenger på en vifte til? Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Det skader i hvert fall ikke å prøve! Jeg innbiller meg i hvert fall at det er lurt! Har ikke plass til en ekstravifte på HK-et mitt, så jeg vet ikke om det funker.. Har du en vifte til overs, så skader det ikke å prøve! Det er jo en grunn til at de har laget til denne muligheten;) Lenke til kommentar
Star Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Jeg som har bestilt denne vifta!!! finnes det en annen bra vifte fra Microplex da.. bedre? eller komplett... haster... Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 16. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2004 Når du kjenner på luftstrømmen rundt ribbene, så merker du at det kommer veldig mye luft ut på sidene og lite ut bak. Jeg tror at en vifte til som suger ut vil tvinge luften rundt hele kjøleren og dermed få kontakt med større flate av ribben. Men som det også står i testen, så er den ikke egnet for overklokking. Så de mest fantastiske temperaturene må du nok lete lenge etter! Forresten: Ikke la den medfølgende rheostaten ligge og slenge utenfor/i kabinettet. Det gjorde jeg, maskinen luktet svidd, og viften sluttet å virke... skal rheostaten brukes, så bor et hull i en pci-"luke" slik at den ikke kommer borti noe. Bruker nå en fanmate som jeg har festet til lokket på kjøleren med kontaktlim tusen takk for svar, men tror du det vil ha noe å si om jeg slenger på en vifte til? teoretisk bør jo ytelsen forbedres ganske mye Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Jeg som har bestilt denne vifta!!!finnes det en annen bra vifte fra Microplex da.. bedre? eller komplett... haster... Thermaltake CPU-kjøler, "Silent Boost" Beste kjøpet på Microplex nå om dagen. Billig, kjøler bra, går forholdsvis stille. Selv så kjører jeg denne på 7V med XP2500+ @ 2.25 Ghz 1.8Vcore og temp 42-56. Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 16. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2004 Jeg som har bestilt denne vifta!!!finnes det en annen bra vifte fra Microplex da.. bedre? eller komplett... haster... Thermaltake CPU-kjøler, "Silent Boost" Beste kjøpet på Microplex nå om dagen. Billig, kjøler bra, går forholdsvis stille. Selv så kjører jeg denne på 7V med XP2500+ @ 2.25 Ghz 1.8Vcore og temp 42-56. enn min barton 2800+ ? Vil den holde der? SKal ikke klokke i den nærmeste fremtid ettersom jeg bare har pc333 ram Lenke til kommentar
KarateK1d Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Hva om man setter en vifte til å blåse inn på den ene siden og en til å trekke ut på den andre, samtidig som man fester no plexi eller alu på sidene slik at lufta må gå gjennom hele? eller ville dette bare føre til værre temp? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå