Mflj Skrevet 2. september 2022 Del Skrevet 2. september 2022 (endret) Jesus teller ikke ant. Ganger vi faller men ant. ganger vi reiser oss. Prøvelser gir utholdenhet, utholdenhet gir karakter og karakter gir håp, står det. Han bruker de tåpelige tingene, står det også. De som reiser seg etter feil kan lære. Feil kan brukes til læring. Trær. Så blir de stående disse tre. 🌳 De tre som blir stående er tro håp og kjærlighet. 🌱Tro: Matteus 17:20 ”Fordi dere har så liten tro”, svarte Jesus. ”Jeg forsikrer dere, om troen deres bare var så stor som et sennepsfrø, ville dere kunne si til dette fjellet: ’Flytt deg dit bort’, og det ville gjøre det. Ikke noe ville være umulig for dere.” Markus 4:30 Jesus sa: ”Hvordan kommer det til å bli der Gud regjerer? Hvilket bilde skal jeg bruke? 31-32 Jo, der Gud regjerer, blir det som når noen sår et sennepsfrø. Til tross for at sennepsfrøet er det minste av alle frø, vokser det opp og blir større enn alle andre krydderurter, og får så store greiner at fuglene kan bygge reir og finne ly mellom bladene.” ✨ håp: Prøvelser gir utholdenhet, utholdenhet gir karakter. Karakter gir håp. ♥️kjærlighet Kjærligheten er tålmodig, kjærligheten er velvillig, den misunner ikke, skryter ikke, er ikke hovmodig. Kjærligheten krenker ikke, søker ikke sitt eget, er ikke oppfarende og gjemmer ikke på det onde. Den gleder seg ikke over urett, men har sin glede i sannheten. Kjærligheten utholder alt, tror alt, håper alt, tåler alt. Ett karakteristisk stort tre vokser ved tro håp og kjærlighet. Dette er de åndelige vekstbetingelsene. Tro kreves når vi planter ett frø. Håp kreves for tålmodigheten som kreves. Kjærlighet er næringen vi trenger før vår sjel. Det er der vi kommer fra, og det er av han vi er skapt. Tro håp og kjærlighet kan komme ut av prøvelser, og i tro håp og kjærlighet vokser treet seg gjennom prøvelser. Det kan kan bli stort. Vi må være rotet i, og vokse i tro håp og kjærlighet til tross for prøvelser🌱✨♥️ Hvis vi tilstår våre synder er Gud trofast og tilgir våre synder står det. Vi vokser i tro håp og kjærlighet, rett gjennom prøvelser, i Guds kraft. Da blir frukten god. Endret 2. september 2022 av Mflj 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp Skrevet 2. september 2022 Del Skrevet 2. september 2022 Jeg ønsker ikke å bli sammenlignet med et stakkars tre. En vekst som ikke tenker, klarer å tilpasse seg eller klarer å stille spørsmål. En vekst som ikke er til nytte for annet enn å drive fotosyntese, bli ved, trelast eller bolig for insekter Lenke til kommentar
Mflj Skrevet 2. september 2022 Forfatter Del Skrevet 2. september 2022 (endret) Inspector skrev (27 minutter siden): Jeg ønsker ikke å bli sammenlignet med et stakkars tre. En vekst som ikke tenker, klarer å tilpasse seg eller klarer å stille spørsmål. En vekst som ikke er til nytte for annet enn å drive fotosyntese, bli ved, trelast eller bolig for Det er lignelser, uten krenkende formål Endret 2. september 2022 av Mflj Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp Skrevet 3. september 2022 Del Skrevet 3. september 2022 Mflj skrev (12 timer siden): Det er lignelser, uten krenkende formål Hva er årsaken til at du har endret trådnavnet på en kvasifilosofisk tolkning av lignelser om tro, håp og kjærlighet ? Lenke til kommentar
Mflj Skrevet 3. september 2022 Forfatter Del Skrevet 3. september 2022 Inspector skrev (5 timer siden): Hva er årsaken til at du har endret trådnavnet på en kvasifilosofisk tolkning av lignelser om tro, håp og kjærlighet ? Teksten er også endret. Jeg synes overskriften passet bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå