Gå til innhold

Nok et designutkast

Anbefalte innlegg

ellers ville jeg ikke gjort siden så "matematisk riktig" f.eks. ville jeg gjort mellomrommet mellom de to vertikale boksene mindre/større, ser så veldig skjematisk ut når det har samme størrelse som det over.

Dette er jegg ikke enig i, jeg tror d bare ville ødelegge med en annen størrelse på mellomrommet.

hadde kanskje gjort seg med en annen farge ett eller annet sted og. savner noe som bryter med resten (utenom det røde)

enig :yes: .

Hadde gjort kanskje gjordt seg med noe mer grafikk. Kanskje du kunne lage det inni hovedvinduet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg synes designet er for dårlig gjennomført. Formater teksten og menyen bedre, så skal du se det blir futt ;)

Åssn da? "Formater teksten og menyen" kan vere _ganske_masse_.

Får sjå om eg orker å lage en html versjon av sida i løpet av kvelden - blir sikkert litt bedre å sjå åssn den blir da...

Lenke til kommentar

http://home.tiscali.no/ompatut/prosjekt7/index.htm

Har begynt å sette sammen sida i html/css, får til det meste - men banneren/headeren sliter eg litt med. Funker i opera, men ikkje i IE...

Den skal fylle heile bredden på sida, men ikkje lage horisontal scroller som den gjør om eg setter den til 100% width. Har derfor sattt 100% width og margin-right 300px, som gjør at den er 100% brei, minus dei 300 pixlene menyen tar i bredden.

Dette funker ikkje i IE though (død over MS IE), er det en "omvei", evt "snarvei" eg kan/må ta for å få det slik eg vil for alle (tosker med IE :p)?

edit: og sånn at det er sagt - den sida er _ikkje_ ferdig enda, har berre komt ned til innholdsfeltet ;)

Kommer sikkert til å gjøre mindre forandringer både i farger og litt grafikk også etterkvert - er ikkje 100% fornøyd :p

Endret av arve87
Lenke til kommentar
Ikke definer bredde på div#innhold, den løsninga du velger nå er ikke ment til å virke slik du beskriver, og det blir derfor horisontal scroll. Og ja, sida bugger endel i Mozilla ennå.

men om eg ikkje definerer bredde på #innhold så vil vel den bli pitteliten når eg ikkje har nok innhold til å gjøre den stor vel?

Skal forresten komme en footer, og en div til høgre der, men vil ha banneren til å funke skikkelig først..

Noken som har konkrete forslag på en løsning??

- Arve

Lenke til kommentar
men om eg ikkje definerer bredde på #innhold så vil vel den bli pitteliten når eg ikkje har nok innhold til å gjøre den stor vel?

Nei. Alle blokkelement har en default bredde, som du sikkert har oppdaget, som dekker like mye som det er plass til den for å dekke. Sagt på en annen måte, ingen element blir forskyvet på grunn av at blokkelement uten angitt bredde. Dette gjelder derimot ikke for blokkelement som er posisjonert, eller har egenskapen float.

Lenke til kommentar

okei - da skal det gå bra. Ka med banneren min? sjå forige post for meir info ;)

Edit: hmm, var vist ikkje så lett likevel.. Du (eller andre som har peiling) kunne vel ikkje tenke deg å såvidt ta en liten titt på koden min vel? :)

- Arve

Endret av arve87
Lenke til kommentar

http://home.tiscali.no/ompatut/index.gif <= La på litt nye farger, og synest iallefall sjøl at det blei en del bedre. Meir grafiske elementer kommer (,Polecat ;) )..

Einaste som er surt er at HalTan nevnte at den ligna på Flodhest si side - som jo forsåvidt er sant.. berre så det er sagt - har ikkje engang hatt den i tankene når eg laga den sida sjøl om fargane er litt like...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...