Holmez Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 (endret) Hei, jeg prøver å få til live referat på hjemmesiden for min lokale fotballklubb. Jeg har planer om å bruke laptop tilkoblet en mobiltelefon emd gprs. Jeg har hørt noen snakke om asp og databaser. Hva er enklest, og gjør at jeg sender minimalt med KB. Endret 12. januar 2004 av Holmez Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Du mener en livefeed over GSM? Lenke til kommentar
Vlb Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Tror faktisk jeg ville gjort det litt annerledes. Hva om du sender vanlig SMS med teksten til en annen mobil, som er koblet til en pc med datakabel. Så skriver du et lite program som leser meldingen direkte fra mobilen etterhvert som de kommer inn, evt med et kodeord for å sikre integriteten på det som kommer inn/ut. Det programmet kan så stappe teksten inn i en database som nettsiden bruker på ett eller annet vis.. for eksempel. Høres ihvertfall ut som en billig løsning, og med lite styr "ute i felt". Selve programmet burde også være forholdsvis lett å lage - uten at jeg har gjort det eksakt selv. For et par år siden laget jeg et lite program for å teste ut noe lignende, var ihvertfall ikke noe problem å hente ut batteristatus, signalstyrke etc fra min gamle 6210. Har ikke rota så mye med GPRS, kan hende det er lettere for deg slik du selv beskrev det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå