profitt.net Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Hei alle... Lurer på om det er noen som kan gi meg noen klare svar på disse problemstillingene jeg har. (1) Tenkte på å kjøpe en 3Com OfficeCon 54Mbps Wireless Cable/DSL. Er dette en router som anbefales for kabel modem? er det oppsett på hvor ofte den skal fornye ip mot modem? (2) Vil jeg dersom jeg kjøper denne routeren kunne få kontakt med en pc som står på ett rom bortenfor f.eks 3-4 vegger (trevegger)? Hva menes det med skyggeside? Hva vil denne routeren "gå gjennom"? betong etc..? (3) Hvilke PCI nettverkskort er kompatible med denne routeren? eventuelle USB kort? Helst rimelige trådløse nettverkskort (54Mbps). Takk for alle svar Lenke til kommentar
profitt.net Skrevet 12. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2004 Ingen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Peder82 Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...=1&p=45184&s=np fin liten pakke. vet dessverre ikke så mye om det andre du spør om, så gidder ikke sitte å gjette. Lenke til kommentar
@b Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 (endret) Jeg tenker også å kjøpe den nevnte routeren, og lurer på om det går fint å surfe tråløst med to betonggulv i mellom? EDIT: Er disse kortene å anbefale (helst 3Com)? PCMCIA-kort PCI-kort Endret 12. januar 2004 av @b Lenke til kommentar
dsgf Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Det beste svaret å gi når noen spør "jeg skal sette basestasjonen på punkt A og pcen på punkt B. Får de trådløs kontakt?" er: "Tja, kanskje det.." Om signalet bærer gjennom to eller tre vegger, og gjennom ett eller to betong-gulv er faktisk bortimot umulig å si. Eneste man kan si sikkert er at ved fysiske hindringer og avstander større enn 50 meter må du regne med noe tap av signal. Beste tipset er faktisk å prøve, pakk pent opp, man har jo angremulighet når man kjøper på internett. Kalkuler inn returporto når du skal regne på om det er verdt det. Og lykke til! Når det gjelder betong-gulvene bør du ihvertfall passe på at det er ganske rett linje ned mellom base og pc. Har du muligheten til å borre så gjør gjerne det. (Men da hadde du sikket ikke spurt som du gjorde..) Signalet bærer ofte bedre opp til etasjen over enn ned til etasjen under. Lenke til kommentar
@b Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 (endret) dsgf, skjønner hva du mener. Jeg tenkte om jeg måtte regne med tap av signal dersom basestasjon står i andre etasje, og pcen i kjelleren? (To betonggulv i mellom, i rekkehus) Endret 12. januar 2004 av @b Lenke til kommentar
dsgf Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 dsgf, skjønner hva du mener.Jeg tenkte om jeg måtte regne med tap av signal dersom basestasjon står i andre etasje, og pcen i kjelleren? (To betonggulv i mellom, i rekkehus) Ja, jeg ville tro det. Du kan selvfølgelig være heldig, men sånt er vanskelig å vite. Hvis du har mulighet så bør du plassere basestasjonen i etasjen midt i. Da bør det gå flott begge veier. Hvis du ikke har mulighet til å putte basestasjonen midt i så kan du kanskje skaffe deg en med utskiftbar antenne, og kjøpe antenne med lang kabel, så strekker du den ned til 1. etasje mens basestasjonen fremdeles står i 2. etasje. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå