:-) Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Kjøpte meg for ca. 1.5 år siden ett Asus hovedkort fra databutikken. Dette sluttet å fungere for en liten stund siden. På Asus hjemmeside står det at hovedkortene deres har 3 års garanti. Så jeg sendte derfor en mail til databutikken for å prøve å finne tilbake ordrenummret mitt, og forklarte situasjonen. Jeg fikk svar tilbake at de hadde bare 1 års garanti på produktene sine, så selv om garantien på hovedkortet fremdeles gjalt måtte jeg ta kontakt med leverandøren av kortet sto det. Mener de da at jeg skal begyne å sende mail til Asus og få sendt hovedkortet mitt til USA eller noe lignende? Er ikke så veldig inn på dette med garanti og slikt, så håper noen kan hjelpe meg med dette. På forhånd takk! Mvh Andreas Lenke til kommentar
JuZt3r Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 hovedkortet bare brått slutta å virke. HEEELT uten hjelp fra deg? ;D det er vel bare å sende inn en mail til Asus-support eller noe. å spør hva du skal gjøre. Lenke til kommentar
:-) Skrevet 12. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2004 Ja så vidt jeg hvet så var det ikke jeg som ødela det. Hadde slått av maskinen før jeg la meg, når jeg skulle slå den på igjenn dagen etterpå forble alt svart... Har prøvd å bytte så godt som all hardware.. Eneste jeg kan skjønne er at det er HK som er gåent.. Lenke til kommentar
RostamX Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Det er det størte pisset jeg har hørt! Tar jeg ikke feil så er det 2 års garanti på produkter i Norge! Men uansett så er det de du kar KJØPT produktet av som skal sende det inn til Leverandør/distributør/Asus. Det er Kundeservice det! Fy å F.A.E.N Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Uansett så har du 2 års reklamasjonsrett, og sånnt vet butikken, Du må antaglig bare bruke rette ordet. Du burde finne kvitteringen. På den annen side kunne butikken hjelpe deg med det, for deres filer sier når rettighetene utløper. Lykke til. Lenke til kommentar
:-) Skrevet 12. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2004 Takker for kjappe svar! Jeg har fått kundenummer og ordrenummer fra dem. Så jeg tror jeg bare skal prøve å få ett sånn returnummer og bare sende det inn. Forhåpentligvis så hører jeg vel kanskje ikke no mer om det. Lenke til kommentar
:-) Skrevet 12. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2004 Etter å ha lest litt mer på siden til databutikken så er jeg litt usikker på om jeg tørr å returnere hoverdkortet. Garantier Samtlige varer i vårt sortiment inkluderer minst ett (1) års garanti om ikke annet oppgis, med unntak av forbruksartikler som blekkpatroner samt visse typer av elektromekaniske komponenter som for eksempel vifter. Om en produsent/leverandør opererer med lengere garantitid enn ett år gjelder selvsagt denne garantitiden, men garantiforespørsler skal etter første årets utgang rettes til denne produsenten/leverandøren. De fleste produkter som selges av DatorButiken.com merkes, denna merkingen skal bli værende og er meget viktig i garantispørsmål. Reklamasjoner Privatpersoner har i følge konsumentkjøpsloven to (2) års reklamasjonsrett uansett hvilken garantitid som gjelder på en vare. Reklamasjon skal gjøres innen skjellig tid fra feilen oppdages. Det er ved reklamasjon etter garantitidens utgang kjøperen som skal påvise at feil man anmerker fantes ved leveringstidspunktet. Returer I alle tilfeller hvor en vare returneres til oss skal vi forut for retur ha gitt kunden et returnummer. Det er kundens ansvar å be om returnummer, samt tilse at varen emballeres i samsvar med våre anbefalinger, og at forsendelsen merkes tydelig med returnummer. Om returbegrunnelsen er garanti, eller reklamasjon, og feil ikke kan påvises, pga utilstrekkelig dokumentasjon av feil, om varen ikke er defekt, om garantien er utgått eller ugyldig, f eks pga uforsiktig eller feilaktig håndtering, tilkommer håndteringsavgift på 400,- ekskl moms + kostnader for levering tur og retur. Returnummer er gyldige i 14 dager fra den datoen returnummer registreres av oss. Forsendelser som saavner returnummer tas ikke i mot ved ankomst til vårt lager. Forsendelser som sendes med mottaksbevis fra annet en postens eller annen speditørs, vanligvis rekommendert brev eller forsendelser sendt mot postoppkrav, mottakes ikke av DatorButiken.com. Vi forbeholder oss retten til å erstatte defekt vare med likeverdig vare om identisk vare ikke finnes tilgjengelig ved tidspunkt for retur av vare. Dette får meg til å tvile litt... Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Idet du, eller forsåvidt heller ingen annen, kan med sikkerhet si at en ekekrtonisk enhet er helt ok. ved leveringen, annet enn at man må stole på fabrikkantens utsagn, så blir det opp til fabrikkanten å bevise at du har ødlagt delen. Den som vil handle i Norge er ved lov pålagt å bære dette ansvaret (bevisbyrden), og sørge for at delen varer i to år. Siden elektronikk er vansklig å reparere, blir det i praksis utlevert en tilsvarende del. Hvis du har rent mel i posen har du ingenting å frykte. Lykke til Lenke til kommentar
snole Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Det er det størte pisset jeg har hørt!Tar jeg ikke feil så er det 2 års garanti på produkter i Norge! Men uansett så er det de du kar KJØPT produktet av som skal sende det inn til Leverandør/distributør/Asus. Det er Kundeservice det! Fy å F.A.E.N FEIL! Kjøpsloven gir deg kun reklamasjonsrett på 2/5 år avhengig av produktet. Garanti er noe Produsent evt Forhandler gir deg utenom kjøpsloven. Ergo kan man selge ting UTEN garanti. Men som nevnt ovenfor her, produsenten har bevisbyrden. Tips til trådstarter. Stå på kravene. Lenke til kommentar
Murty Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Vil da mene å tro at det er de du handler hos som er ansvarlige for å bringe varen til asus.. men hvis det ikke er noe stress.. så er det vel bare å sende en mail til asus.. så får du kanskje sendt varen direkte uten å krangle med butikk.. Asus har vel sikkert kontorer i norge også vel? Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Vil da mene å tro at det er de du handler hos som er ansvarlige for å bringe varen til asus.. men hvis det ikke er noe stress.. så er det vel bare å sende en mail til asus.. så får du kanskje sendt varen direkte uten å krangle med butikk.. Asus har vel sikkert kontorer i norge også vel? Hehe...det er nok enklere enn det. I avtalen som en fabrikkant har med forhandler blir gjerne forhandler oppnevnt som fabrikkens representant. Så får representanten kjøpe en vare til nettopris mot at de administrerer fabrikkantens garantier. Så kalkulerer forhandlerne inn i prisen utgiftene til reklamasjon og annet. Får de igjen 10% av varene må de legge på prisen minst 10 %........ samme hvem det er. Delene blir bare tallt opp og skrotet. Så finns det "gode og dårlege kontrakter" så de varierer en del. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå