Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Fått store riper på fronten av bilen

dan83

Anbefalte innlegg

I dag var den en idiot som har kommet borti bilen min mens jeg har stått parkert på en offentlig parkeringsplass og som ikke har lagt igjen kontakt informasjon. Jeg må da ta dette på min forsikring og regner med en egenandel på 3-4000kr.

Men  det er på plastikken som er på fronten av bilen(gjelder en rav4 2013) og usikker på om jeg må høre med ett toyota verksted for å ordne dette? Optimalt skifter de hele fronten da, siden plasten også har fått litt vridning/bulk, eller hva kan jeg forvente her!?  Er det mulig at ett vanlig lite verksted kan ordne dette? Det vill være mye enklere for meg, da det er ett stykke til nærmeste toyota verksted.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er skadeomfanget så stort at fangeren må skiftes? Og er det sånn at du vil gjøre det så rimelig som overhodet mulig?

Og nei, du trenger ikke ta dette direkte med Toyota. Sjekk hva som finnes av opprettingsverksteder rundt om. Eventuelt om det finnes klasse på videregående skole for oppretting/lakkering som kan ta et prosjekt ;) 

Lenke til kommentar

ok, får høre med ett par verksted her i nærheten hvor jeg bor. Bare så j***** irriterende  når folk holder på sånn uten å gi beskjed. Og det var snakk om en ganske stor og åpen parkeringsplass. Mulig å ha mer uflaks eller?? Sure penger å bruke, da merkene er for store til at jeg kan leve med det!

Lenke til kommentar

Kjøp deg dashcam.

Opplevde det samme tidligere i år, men dashcam fikk med seg regnummeret til synderen og fikk dekket reperasjonskonstnadene.

Hør om det finnes noe overvåkingskamera, og (kansje litt sent nå) men om det sto en Tesla i nærheten kan det hende den har filmet hendelsen eller eventuelt bare hvilken bil det må ha vært.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Se om du har verksteder som utfører såkalt "smart repair" i nærheten. Som regel en del rimeligere og resultatet blir bra. F.eks. om en dør har en ripe trenger de ikke å lakkere hele døren. De reparerer også skader på støtfangere etc. Et eksempel er MPS Micropaint, men finnes mange andre. Min merkeforhandler utfører også denne type reparasjon i visse tilfeller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...