Leif__ Skrevet 31. august 2022 Del Skrevet 31. august 2022 (endret) Hei! Jeg håper (nesten) jeg ikke er den eneste som har opplevd problemer med maskinen etter installasjon av Windows 11. Saken er den at etter jeg installerte operativsystemet (oppgraderte fra forrige versjon) så har jeg opplevd noen ganger at maskinen låser seg, den låser seg helt. Ingenting virker, ikke noe CTRL + ALT + DEL. Kun "Svenskeknappen" fungerer. Det skjedde aldri før og det kan skje helt sånn plutselig, om jeg spiller eller ikke spiller. (Altså det skjer også om maskinen ikke jobber i 100) Jeg har en ASUS TUF GAMING A15 PC. Er det noen andre som har opplevd dette? Eller som har forslag til hva jeg kan gjøre for å fikse det? Takk for svar og innspill Endret 1. september 2022 av Leif__ Problemet er løst Lenke til kommentar
zlpw0ker Skrevet 31. august 2022 Del Skrevet 31. august 2022 ja, gjør en rollback til W10 Lenke til kommentar
Leif__ Skrevet 31. august 2022 Forfatter Del Skrevet 31. august 2022 Jeg har ikke brukt Windows så mye på en stund, (godt over fra Mac) hvordan var det nå man tok en rollback? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 31. august 2022 Del Skrevet 31. august 2022 W11 har fortsatt mange barnesykdommer, og liten grunn til å oppgradere så lenge W10 får oppdateringer. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 31. august 2022 Del Skrevet 31. august 2022 https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/all/downgrade-from-windows-11-to-windows-10/84a2416d-ccfb-4d87-9eee-e1056591e91f Av en eller annen grunn så kan en kun nedgradere innen 10 dager fra en "oppgraderte". Lenke til kommentar
Leif__ Skrevet 31. august 2022 Forfatter Del Skrevet 31. august 2022 Pokker, ja nei var maskinen selv som ba om å installere det, så da gjorde jeg det og det er over 10 dager siden for å si det sånn. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 31. august 2022 Del Skrevet 31. august 2022 Gå inn på Asus sider og sjekk om der er bios eller firmware oppdateringer til maskinen. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 31. august 2022 Del Skrevet 31. august 2022 Vil tro det går å installere Windows 10 fra usb stick. [GUIDE] How To Make Clean Install Of Windows 10 (kapilarya.com) Lenke til kommentar
Leif__ Skrevet 31. august 2022 Forfatter Del Skrevet 31. august 2022 (endret) Kan forsøke det Men jeg har testet litt nå, jeg prøvde å avinstallere Google Chrome og heller bruke Microsoft Edge, ingen problemer så langt og problemet oppstår ganske fort når googel chrome har vært åpen/i bruk. Er det noen sjans for at Google Chrome kan ha laget problemene? Eller er det ønsketenking? 🙃 Endret 31. august 2022 av Leif__ Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 31. august 2022 Del Skrevet 31. august 2022 (endret) Skal ikke ha noe med Google Chrome å gjøre. Men en kan prøve å avinstallere og installere på nytt Chrome for å utelukke at noe har gått galt med installasjonen der. Endret 31. august 2022 av Svein M 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 31. august 2022 Del Skrevet 31. august 2022 Chrome bruker mye minne, så om du har lite så kan maskinen kræsje fordi den ikke har minne å bruke. Chrome bruker nesten 3GB hos meg. Jeg har 16GB og maskinen bruker konstant 50% minne. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå