Barry White Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 (endret) Hei! Jeg planlegger å få tak i et .NO domene, men da er det en som sier at da må du være en bedrift, altså ha et slikt bedriftsnummer. Men koster det å få tak i et slikt? Endret 13. oktober 2010 av Barry White Lenke til kommentar
agvg Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Hei! Jeg planlegger å få tak i et .NO domene for LANet jeg driver, men da er det en som sier at da må du være en bedrift, altså ha et slikt bedriftsnummer. Men koster det å få tak i et slikt? Du må ha et organisasjonsnummer, det koster ingenting og registrere. Du finner alt her: http://www.brreg.no/ Lenke til kommentar
Kringla Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 du må huske at du bare skal registrere deg som enkeltmans foretak og at du ikke skal moms registreres. Lenke til kommentar
-morten Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Hver bedrift kan også ha 10 domener registrert på seg så vidt jeg husker, så om du kjenner noen som har en egen bedrift kan du også bare spørre dem om å få bruke nummeret deres. Regninger osv kan du få sendt til deg uansett. Det er nok litt papir-styr å registrere en organisasjon, så om du kan slippe det er jo det en fordel. :-) Lenke til kommentar
-morten Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 du må huske at du bare skal registrere deg som enkeltmans foretak og at du ikke skal moms registreres. Mulig at det er noe gratis for organisasjoner (virker ikke sånn), men enkeltmansforetak koster i hvertfall 2500kr å registrere: Prisliste Så det er vesentlig billigere å spørre noen Lenke til kommentar
agvg Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 du må huske at du bare skal registrere deg som enkeltmans foretak og at du ikke skal moms registreres. Mulig at det er noe gratis for organisasjoner (virker ikke sånn), men enkeltmansforetak koster i hvertfall 2500kr å registrere: Prisliste Så det er vesentlig billigere å spørre noen Det er i enhetsregisterer man får tildelt orgnummer og det er gratis. Lenke til kommentar
-morten Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 jaok. Men det er fremdeles enklere å spørre noen Lenke til kommentar
mandela Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 jeg har f.eks. fått et org.nummer gratis for et bedriftsfotball-lag som jeg har dannet sammen med kompisene (vi spiller i bedriftserien uten å være bedrift ) Kan jeg da bruke dette org.nummeret? Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Her finner du sikkert en bedrift som kan registrere domene for deg Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 13. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2004 ja! jeg spør FAVORIT PIZZA & KEBAB Khan Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 13. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2004 (endret) menneh, er altså d å registrere gratis, blir litt forvirra har forresten sendt søknad til mamoz data... Endret 13. januar 2004 av foilltank Lenke til kommentar
agvg Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 menneh, er altså d å registrere gratis, blir litt forvirra Ja, det er det. Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 13. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2004 (endret) men masse papir? og hva skal jeg registrere det som i så fall? og hva med aksjeselskap? Dyrt det? hadde vært fett!! Endret 13. januar 2004 av foilltank Lenke til kommentar
-morten Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Aksjeselskap er masse papir og koster 6500, så det er det nok ikke (drevet å registrert en ungdomsbedrift (AS) nå - koster lite, men fortsatt masse papir ) Slik jeg nå har fortsått det, så er det to registre det er snakk on: enhetsregisteret og foretaksregisteret Foretaksregisteret er for bl.a. aksjeselskaper. Her koster 2500/6500kr, avhengig av hva du skal registrere. Enhetsregisteret er for organisasjoner osv. Det koster ikke noe. Det du vil, er å registrere deg som et enkeltmansforetak i enhetsregisteret. Man kan også registrere enkeltmansforetak i foretaksregisteret, men det er ikke noe krav før det er over fem ansatte tror jeg. Lenke til kommentar
ospenis Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 AS tror jeg du skal glemme. Du må ha 500000 i aksjekapital for å starte as. Enhetsregisteret er gratis og ikke mye papirmølle. Lenke til kommentar
@b Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Her finner du sikkert en bedrift som kan registrere domene for deg Lenke til kommentar
numberonehost.no Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 AS tror jeg du skal glemme. Du må ha 500000 i aksjekapital for å starte as. Enhetsregisteret er gratis og ikke mye papirmølle. minst 100.000 må du ha i kapital for å starte et AS men dette er jo penger du kan bruke etterpå, men som du må ha inne når året er omme igjen! Lenke til kommentar
Froddo Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 AS tror jeg du skal glemme. Du må ha 500000 i aksjekapital for å starte as. Enhetsregisteret er gratis og ikke mye papirmølle. Dette var litt av en påstand. En må kr 100.000.- i aksjekapital pluss gebyrene det koster å registrere firmaet. Jeg har akkurat registrert ett enkeltmannsforetak og det koster kr.0.- Er bare å sende inn ett skjema, er ikke så veldig mye styr. Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 15. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2004 hehe, 100 000....mye penger det gitt... men da tror jeg det blir enkeltmannsforetak Menneh, må det foretaket stå i et navn, som har alt ansvar. For eksempel, hvis LANet får trøbbel med la oss si lisenser, vil denne personen bli holdt ansvarlig? Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Dersom du setter enkeltmannsforetaket som arrangør, ja. Da har du et ubegrenset personlig ansvar for alt. Dersom du kun har domenet kan jeg ikke se at du får noe mer ansvar tilknyttet driften av lanet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå