Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Registrere webside (NO)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hver bedrift kan også ha 10 domener registrert på seg så vidt jeg husker, så om du kjenner noen som har en egen bedrift kan du også bare spørre dem om å få bruke nummeret deres. Regninger osv kan du få sendt til deg uansett.

Det er nok litt papir-styr å registrere en organisasjon, så om du kan slippe det er jo det en fordel. :-)

Lenke til kommentar
du må huske at du bare skal registrere deg som enkeltmans foretak og at du ikke skal moms registreres.

Mulig at det er noe gratis for organisasjoner (virker ikke sånn), men enkeltmansforetak koster i hvertfall 2500kr å registrere: Prisliste

Så det er vesentlig billigere å spørre noen ;)

Lenke til kommentar
du må huske at du bare skal registrere deg som enkeltmans foretak og at du ikke skal moms registreres.

Mulig at det er noe gratis for organisasjoner (virker ikke sånn), men enkeltmansforetak koster i hvertfall 2500kr å registrere: Prisliste

Så det er vesentlig billigere å spørre noen ;)

Det er i enhetsregisterer man får tildelt orgnummer og det er gratis.

Lenke til kommentar

Aksjeselskap er masse papir og koster 6500, så det er det nok ikke ;) (drevet å registrert en ungdomsbedrift (AS) nå - koster lite, men fortsatt masse papir :p)

Slik jeg nå har fortsått det, så er det to registre det er snakk on:

enhetsregisteret og foretaksregisteret

Foretaksregisteret er for bl.a. aksjeselskaper. Her koster 2500/6500kr, avhengig av hva du skal registrere.

Enhetsregisteret er for organisasjoner osv. Det koster ikke noe. Det du vil, er å registrere deg som et enkeltmansforetak i enhetsregisteret. Man kan også registrere enkeltmansforetak i foretaksregisteret, men det er ikke noe krav før det er over fem ansatte tror jeg.

Lenke til kommentar
AS tror jeg du skal glemme. Du må ha 500000 i aksjekapital for å starte as. Enhetsregisteret er gratis og ikke mye papirmølle.

Dette var litt av en påstand.

En må kr 100.000.- i aksjekapital pluss gebyrene det koster å registrere firmaet.

Jeg har akkurat registrert ett enkeltmannsforetak og det koster kr.0.-

Er bare å sende inn ett skjema, er ikke så veldig mye styr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...