Gå til innhold

Hvordan aktivere BankID-appen?


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-fsaSP0zV
mandodiao skrev (1 time siden):

Var ikke endel av fordelene med BankID-App at man skulle kunne bruke biometri som innlogging? 

Det kom oppdatering av iOS-appen i går. Den har tydeligere skille mellom autentisering og BankID, og har støtte for biometri (men det er er ikke tatt i bruk enda). 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV
sedsberg skrev (På 29.8.2022 den 21.07):

Men når appen skal kontakte BankID får jeg bare No Internet selv om jeg er tilkoblet internett.

Får du dette fortsatt? Er du på WiFi eller mobilnett? Prøv et annet nett, og se om feilen kan ha med din router/ISP/annet å gjøre.

Lenke til kommentar
30 minutes ago, Slettet-fsaSP0zV said:

Får du dette fortsatt? Er du på WiFi eller mobilnett? Prøv et annet nett, og se om feilen kan ha med din router/ISP/annet å gjøre.

Har prøvd Wifi hjemme, på jobb og hos en kamerat. Har også prøvd mobilnett. Har ikke prøvd kablet nett men tviler på det er det som er problemet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV
sedsberg skrev (10 minutter siden):

Har prøvd Wifi hjemme, på jobb og hos en kamerat. Har også prøvd mobilnett. Har ikke prøvd kablet nett men tviler på det er det som er problemet.

Når du har prøvd ulike nett, og hatt samme feil, er det ikke nettet som er problemet. Kan du prøve å aktive din BankID-app på en annen mobil? Hvis det funker der, er Bank-ID i orden, og da må det være din telefon som er årsaken. Regner med du har avinstallert appen og installert den på nytt, og gitt den rettigheter til å bruke nettet.

Lenke til kommentar

Har ingen andre telefoner å teste med. Og har avinstallert og installert appen flere ganger.

Noen ganger får jeg feilen "No internet" selv om jeg helt tydelig har internett. Men etter noen forsøk får jeg alltid den meget informative meldingen "something went wrong". Ingen annen feilkode eller noe.

Og leser på Google Play nå at det er mange som har samme problemet.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
6 hours ago, KarvaBlad said:

Vanlig Bank-Id på mobil funka utmerket, det er bare tull at vi blir tvunget over på et dårligere system. Appen funka knirkefritt for meg, men det var kanskje bare flaks.

Gammel bankid fungerte knirkefritt for meg i Norge og i Europa, men ute i Langsvekkistan så fungerte det ikke alltid så bra. Ble utestengt fra nettbanken/bankid på mobil senest i sommer, og det var litt av et styr med support for å komme inn igjen. Lovte meg selv at noe av det aller første jeg skulle gjøre når jeg kom hjem igjen var å installere den nye bankappen, for å slippe å være avhengig av en bankid på mobil, som virket av og til. Dette er nå gjennomført og foreløpig så fungerer den ok. Installasjonen var litt tungvint med disse pausene og denne ventetiden som var lagt inn.

Endret av arne22
Lenke til kommentar
sedsberg skrev (4 timer siden):

Noen ganger får jeg feilen "No internet" selv om jeg helt tydelig har internett. Men etter noen forsøk får jeg alltid den meget informative meldingen "something went wrong". Ingen annen feilkode eller noe.

Du er ikke alene…

Sitat

«Kommer forbi aktivering men så stopper det med «noe gikk galt». Håpløs feilmelding», skriver en.

«Får ikke fullført fordi appen sier jeg ikke har «internettforbindelse» eller bare at «noe gikk galt», skriver en annen.

Artikkel på tek.no: Brukere raser mot den nye BankID-appen

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV
NoBo skrev (26 minutter siden):

Du er ikke alene…

Gjelder dette kun for Androidbrukere? Ingen jeg kjenner som har iOS har problemer med dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...