sedsberg Skrevet 29. august 2022 Del Skrevet 29. august 2022 Tenkte å få aktivert BankID-appen for å bli ferdig med det men jeg får det ikke til. Etter ventetimen logger jeg inn med BankID på mobil og får godkjent identifiseringa. Men når appen skal kontakte BankID får jeg bare No Internet selv om jeg er tilkoblet internett. Etter noen forsøk får jeg den utrolig beskrivende feilmeldingen Something went wrong. Try again later. Hva er det jeg gjør galt?? Sony Xperia 1-II, Talkmore og Sparebanken Sør. Lenke til kommentar
Laughing Man Skrevet 29. august 2022 Del Skrevet 29. august 2022 BankID App fungerer ikke hos meg heller. Måtte logge inn med BankID på mobil, det fungerte. Lenke til kommentar
RAVKØM Skrevet 29. august 2022 Del Skrevet 29. august 2022 sedsberg skrev (12 minutter siden): Tenkte å få aktivert BankID-appen for å bli ferdig med det men jeg får det ikke til. Etter ventetimen logger jeg inn med BankID på mobil og får godkjent identifiseringa. Men når appen skal kontakte BankID får jeg bare No Internet selv om jeg er tilkoblet internett. Etter noen forsøk får jeg den utrolig beskrivende feilmeldingen Something went wrong. Try again later. Hva er det jeg gjør galt?? Sony Xperia 1-II, Talkmore og Sparebanken Sør. Jeg fikk det heller ikke til ved første forsøk, prøvde igjen dagen etter da fungerte det. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 30. august 2022 Forfatter Del Skrevet 30. august 2022 Jeg fant en guide men får det fremdeles ikke til. https://www.sor.no/kort-og-betaling/bankid-app/ Det bekrefter også at banken støtter BankID-app. Så da skal det jo fungere. Har også siste oppdaterte versjon av android for mobilen. Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 30. august 2022 Del Skrevet 30. august 2022 Har du sjekket at du har et gyldig/aktivt sertifikat? Sitat Sjekk om du har et aktivt BankID-sertifikat på “Min BankID” øverst til høyre på bankid.no. Dersom dette er utløpt, vil du ikke få aktivert appen, og du må bestille nytt i din bank. Beregn god tid, da det kan ta noe tid før du får utstedt nytt BankID-sertifikat Kilde Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 30. august 2022 Del Skrevet 30. august 2022 (endret) Merk at «BankID» og «BankID for mobil» er to tilsynelatende uavhengige systemer. Du må ha en regulær «BankID» avtale for å få aktiver appen. Hele BankID er litt teit for på utsiden gir det inntryk av å være en helhetlig identifiseringstjeneste (som pass eller førerkort), men så må du assosiere den med en og en bank for at den skal funke. Banken min krevde at jeg logget inn med kode-kort for å få gjort de endringene som krevdes for å kunne aktivere appen (hvis jeg logget inn på andre måter så forsvant bare funksjonaliteten). -k Endret 30. august 2022 av knutinh 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 30. august 2022 Forfatter Del Skrevet 30. august 2022 (endret) Jeg får godkjent aktiveringen (activation approved) men kommer ikke videre. Sertifikatet (vanlig BankID) er gyldig til august 2023. Endret 30. august 2022 av sedsberg Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 30. august 2022 Del Skrevet 30. august 2022 Har du en annen mobil du kan installere appen på, for å se om det har med mobil/OS/operatør å gjøre? Jeg har brukt appen i mange måneder, og har aldri opplevd feil. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-404071 Skrevet 30. august 2022 Del Skrevet 30. august 2022 Måtte prøve omtrent 10 ganger over omtrent 1 uke før det gikk igjennom. Samme feilmelding. Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 30. august 2022 Del Skrevet 30. august 2022 Spennende, opplever selv det samme som TS, og både BankID og BankID for Mobil er aktive i god tid fremover. Får gjøre som Øystein og bare prøve igjen og igjen, da... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 30. august 2022 Forfatter Del Skrevet 30. august 2022 (endret) Ja jeg har ca. 11 måneder på meg. 😛 Edit: Det er ikke rare scoren appen har hos Google Play. 1,6 eller noe. Det kan jo muligens tyde på at det er et problem eller to med den. Endret 30. august 2022 av sedsberg 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 30. august 2022 Del Skrevet 30. august 2022 (endret) sedsberg skrev (19 minutter siden): Det er ikke rare scoren appen har hos Google Play. Jeg har iOS, og den har alltid funket fint for meg. Er det andre med iOS som kan dele erfaringer her? Ikke bra score i App Store heller, men de fleste som gir dårlig score gir det for konseptet, ikke for appens funksjonalitet. De som ønsker en sikkerhet med 4 tall i stedet for en løsning med bedre sikkerhet. Endret 30. august 2022 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 30. august 2022 Del Skrevet 30. august 2022 Inntil vi blir tvunget over så er det liten vits å installere appen. Jeg bruker kun brikke da jeg har null behov for å betale noe med bankID når jeg er ute. Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 1. september 2022 Del Skrevet 1. september 2022 (endret) Det fungere knirkefritt for meg og på Android, men en ting jeg lurer på: Denne appen forutsetter vel forbindelse via Internett for å fungere? Hvis man for eksempel er i ulandet utenfor EU og har slått av 4G så vil det vel ikke fungere? Hvis man kobler til lokal Wifi, så vil det vel fungere? - Noen som vet? Endret 1. september 2022 av arne22 1 Lenke til kommentar
KarvaBlad Skrevet 1. september 2022 Del Skrevet 1. september 2022 (endret) Vanlig Bank-Id på mobil funka utmerket, det er bare tull at vi blir tvunget over på et dårligere system. Appen funka knirkefritt for meg, men det var kanskje bare flaks. Endret 1. september 2022 av KarvaBlad 1 Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 1. september 2022 Del Skrevet 1. september 2022 Android her - fikk installert og konfigurert på første forsøk. Jeg liker ikke at jeg tydeligvis nå må skrive passordet mitt hver gang? Det er langt. Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 1. september 2022 Del Skrevet 1. september 2022 17 minutes ago, :utakt said: Jeg liker ikke at jeg tydeligvis nå må skrive passordet mitt hver gang? Det er langt. Tragisk opplegg. Det gamle BankID på mobil fungerte mye bedre. Tipper mange nå må lage langt enklere passord fordi det blir for besverlig å skrive inn kompliserte passord på mobilen. 2 Lenke til kommentar
Emsal Skrevet 1. september 2022 Del Skrevet 1. september 2022 (endret) On 8/30/2022 at 7:49 AM, sedsberg said: Jeg fant en guide men får det fremdeles ikke til. https://www.sor.no/kort-og-betaling/bankid-app/ Det bekrefter også at banken støtter BankID-app. Så da skal det jo fungere. Har også siste oppdaterte versjon av android for mobilen. Du må aktivere bankid inne på sor.no hvis du ikke allerede har gjort det. Samme sted som du aktiverer bankid på mobil. Meny -> Ditt kundeforhold ->BankID/BankID på mobil Så skal du se det under "Mine Avtaler". Sånn ser det ut hos meg Endret 1. september 2022 av Emsal 1 Lenke til kommentar
mandodiao Skrevet 1. september 2022 Del Skrevet 1. september 2022 tigerdyr skrev (39 minutter siden): Tragisk opplegg. Det gamle BankID på mobil fungerte mye bedre. Tipper mange nå må lage langt enklere passord fordi det blir for besverlig å skrive inn kompliserte passord på mobilen. Var ikke endel av fordelene med BankID-App at man skulle kunne bruke biometri som innlogging? kommer vell en oppdatering skulle man tro Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. september 2022 Forfatter Del Skrevet 1. september 2022 21 minutes ago, Emsal said: Du må aktivere bankid inne på sor.no hvis du ikke allerede har gjort det. Samme sted som du aktiverer bankid på mobil. Meny -> Ditt kundeforhold ->BankID/BankID på mobil Så skal du se det under "Mine Avtaler". Sånn ser det ut hos meg Som nevnt så er den aktivert. Både BankID og BankID på mobil. Jeg får også "aktivering godkjent" etter andre identifisering. Det er når BankID-appen skal videre at den stopper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå