covah Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Problemet med @ er at den egentlig er litt vanskelig å skrive. @ Blir jo brukt av nesten alle databrukere, og Alt 2 er ikke en veldig lett combo.I England så jeg at de hadde begynt med at @ var Shift og noe. De har ikke begynt med det... det har alltid vært sånn. Det er bare her på berget vi er så sære. Vi må ha de ekstra æøå bokstavene slik at tegn som vanligvis er på de tastene må squeezes bort til andre steder. Siden alle andre taster var opptatt, måtte man finne opp AltGr tasten, slik at man fikk et 3. tegn på noen taster. Forresten, det er ikke Alt-2 vi bruker, det er AltGr-2. Ctrl-Alt-2 kan også brukes. Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Broren min trodde skjermen var "Data`n" og den bokse greia var bare der til å stå ved siden av eller noe, og han er 14! Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Broren min trodde skjermen var "Data`n" og den bokse greia var bare der til å stå ved siden av eller noe, og han er 14! Vel, vi har jo skjermer med innebygget datamaskiner også. Men hvor i all verden ligger logikken i at vi skal ha en stor boks stående ved siden av skjermen for morro skyld? Lenke til kommentar
Jesperkatt Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Problemet med @ er at den egentlig er litt vanskelig å skrive. @ Blir jo brukt av nesten alle databrukere, og Alt 2 er ikke en veldig lett combo.I England så jeg at de hadde begynt med at @ var Shift og noe. De har ikke begynt med det... det har alltid vært sånn. Det er bare her på berget vi er så sære. Vi må ha de ekstra æøå bokstavene slik at tegn som vanligvis er på de tastene må squeezes bort til andre steder. Siden alle andre taster var opptatt, måtte man finne opp AltGr tasten, slik at man fikk et 3. tegn på noen taster. Forresten, det er ikke Alt-2 vi bruker, det er AltGr-2. Ctrl-Alt-2 kan også brukes. Eller du kan lage din egen kombinasjon. På skolen har vi eldre tastaturer. Når jeg skriver info til min egen diskett til bruk i rettslære, trenger jeg § tegnet, men det finnes ikke på de tastaturene. Da lagde jeg min egen hurtigkombinasjon. Det er ikke noe i veien for at du kan lage deg dine egne. Enkel Wordlære. Tidligere lærte jeg AutoCad. Da satt vi med høyre hånd på musen og venstre på tastaturet. Resultat: Jeg kan ikke lenger touch som jeg lærte i min grønne ungdom. Men jeg er en racer på venstrehåndsarbeide. Lenke til kommentar
mobil_brukeren Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Broren min trodde skjermen var "Data`n" og den bokse greia var bare der til å stå ved siden av eller noe, og han er 14! Hehe vi hadde prosjekt så var vi hjemme hos meg for å redigere enn film så spurte hun ene jenta hva den kassa (data'n) var så sa jeg at det er en pc så pekte hun på skjerm og sa men du har jo pcen der har du 2 pcer? Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Tanta mi kaller hele datamaskinen for prosessoren. Min mor kaller hele for Hard disken ja eller "den derre kassa" Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Broren min trodde skjermen var "Data`n" og den bokse greia var bare der til å stå ved siden av eller noe, og han er 14! Vel, vi har jo skjermer med innebygget datamaskiner også. Men hvor i all verden ligger logikken i at vi skal ha en stor boks stående ved siden av skjermen for morro skyld? heller en boks ved siden av enn mac Lenke til kommentar
Jesperkatt Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 heller en boks ved siden av enn mac hehe Jeg har satt min på gulvet fordi jeg ikke har plass til en kasse med ytre mål 65 x 45 x 23 cm oppå skrivepulten min. Lenke til kommentar
Monkey Spr@yer Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Ja ja, far min satt i en halv time og prøvde å koble seg opp til internett (med god gammaldags 56k). Problemet var at hver gang han hadde koblet seg opp, koblet han fra , fordi han trodde at Explorer skulle starte automatisk! (noe som det seff ikke gjorde) Lenke til kommentar
zero_time Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 (endret) Men igrunn noe av det dummeste jeg har opplevd var da en "venn" spurte meg om han kunne få kopiere nettverkskortet mitt på disketter hehe... har faktisk vert ute for det samme, var en kompis som lurte på om han kunne få brenne et nettverkskort.. Endret 26. februar 2004 av zero_time Lenke til kommentar
zeronz Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 ja det er mange historier som dem over....jeg fikk et sporsmaal nesten som det forste en gang....det var en som lurte paa om han kunne faa lastet ned til mer plass til pcen sin Lenke til kommentar
Sir Zu Zwat Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 (endret) Pappa kaller det datamaskin :D Endret 2. mars 2004 av omiro Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Pappa kaller det datamaskin :D Å herre min hatt, for en skikkelig tulling Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Pappa kaller det datamaskin :D Å herre min hatt, for en skikkelig tulling Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 alle kan gjøre feil, selvom noen av dem er hysterisk morsomme. husker ikke sikkert, men jeg tror det var i filmen hackers at politiet beslagla skjermen. (som om den kan inneholde stjålet info....) Lenke til kommentar
aklla Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 det var i hackers ja, de tok alt datautstyret, med mus og tastatur, jeg tror faktisk de tok med strømkablene også... Lenke til kommentar
Bamse_ Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Mest plagsomme er de som kaller hele kabinettet osv for "harddisken"..At ikke folk lærer Lenke til kommentar
tbend Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 QUOTE (ballemann @ 02/03/2004 : 22:50) QUOTE (omiro @ 02/03/2004 : 22:41) Pappa kaller det datamaskin Å herre min hatt, for en skikkelig tulling haha... Den tok kaka!!! Hardisken er jo mye bedre å kalle den!.. Lenke til kommentar
joolae Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Søsteren min på 12 vet ikke forskjell på hotmail og e-mail sukk.. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 ...morsomt når folk som sier de kan masse drite seg ut... men man kan ærlig talt ikke forvente at alle har samme interesse og kunnskaper... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg