Letterboxd Skrevet 29. august 2022 Del Skrevet 29. august 2022 (endret) Hei. Etter flere år på ufør uten å gjøre noe som helst skulle jeg nå prøve på utdanning. Penger allerede brukt på pensum, leiligheter etc. Første universitetdag i dag skulle vi plutselig begynne med gruppearbeid. Da gikk jeg stille ut, syklet hjem, og låste døren til leiligheten min. EDIT: Bare grunnet denne eneste dårlig dagen har jeg tenkt å slutte på studiet. Selv om jeg kan angre livet på det Psykologer er vanskelig å få tak i, med opp til 40 ukers ventetid. Hvis jeg nå leve et liv uten å være sosial, hvilket er noen måter jeg fortsatt kan det gøy eller iallefall ha noe å gjøre? Hva skal man bruke dagene på? Jeg er 26 år. Har problemer med øynene så kan ikke ha en jobb der jeg stirrer på en skjerm. Endret 29. august 2022 av Letterboxd Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 29. august 2022 Del Skrevet 29. august 2022 (endret) Synd det med skjermbruk. Det er mange muligheter fra hjemmes trygge rammer av hjemmekontor/hjemmestudio, men det fleste krever massiv skjermbruk. Jo mindre kapital man har, desto høyere skjermbruk, da man ikke kan delegere oppgaver uten å betale folk. Det er ikke for alle å slå seg opp hjemmefra da det krever en høy grad av disiplin og selvstendighet. Hva slags studie er det snakk om og hva er motivasjonen og ambisjonen bak å ta studier? Jeg liker ikke ordlyden "prøve på studier". Det bør være noe du virkelig vil slik at motivasjon og ambisjon er holder seg høyt. Hvis ikke blir det omtrent som folk som jobber kun for pengenes skyd, et nødvendig ork. Kvart på endt arbedisdag er de 100% motivert til å komme seg derfra fortest råd. Endret 29. august 2022 av BadCat Lenke til kommentar
Nepa Skrevet 29. august 2022 Del Skrevet 29. august 2022 Letterboxd skrev (24 minutter siden): Hva skal man bruke dagene på? Det kan være turstier rundt vann som folk bruker ivrig. Eller fjellturer. Mange får mye ut av å oppholde seg i naturen, men så er det også en del som sier de ikke går turer fordi det ikke er "dem". Gruppearbeid kan være irriterende selv når du orker å sitte sammen med gruppa, fordi det er usikkerhet om hvem som kommer til å bidra. Det er frykt for at enkelte ikke kommer til å bidra. Men uten å holde ut disse situasjonene, blir det ikke et fullført studium. Dersom det er et studium med en del klasseromsundervisning, slik jeg får inntrykk av. I en større forelesningssal med flere hundre studenter, vil en kunne gjemme seg mer bort. Lenke til kommentar
Letterboxd Skrevet 29. august 2022 Forfatter Del Skrevet 29. august 2022 BadCat skrev (1 minutt siden): Synd det med skjermbruk. Det er mange muligheter fra hjemmes trygge rammer av hjemmekontor/hjemmestudio, men det fleste krever massiv skjermbruk. Jo mindre kapital man har detsto høyere skjermbruk da man ikke kan delegere oppgaver uten å betale folk. Hva slags studie er det snakk om og hva er motivasjonen og ambisjonen bak å ta studier? Jeg går bare på universitet for å gå på universitet. Jeg klarer ikke ha jobb, og har mistet sjangsen til yrkesfag da jeg valgte studiespesialisering på videregående. Jeg valgte et studie bare fordi det skulle hjelpe meg komme meg ut i verden å bli mer sosial etc. Det er bare ett år filmvitenskap, enkleste studie jeg kunne finne, som jeg hadde planlagt å kombinere med engelsk eller filosofi. Filosofi fordi jeg er ikke velding smart og har ikke såkalt common sense eller critical thinking, og engelsk bare fordi det var et av de fagene jeg kunne på ungdomsskolen. Er ikke så mye motivasjoner. Mest frykt driver livet, at man må gjøre noe, må ha jobb etc Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 29. august 2022 Del Skrevet 29. august 2022 Hva slags følelser var det du kjente da du fikk vite om gruppearbeidet? Panikk? Høres etter min mening ut som at du uforvarende åpnet for ambisiøst, med å gå fra "0 til 100" på det sosiale - å havne rett i gruppearbeid med ukjente folk kan jeg tenke meg er ganske heavy hvis man ikke er vant til å være i sosiale situasjoner. Bor du i en by? Kanskje du liker et spill (type sjakk, en-til-en kortspill, eller lignende) som det finnes en klubb for i området? Da kan du trene deg opp sosialt i enklere situasjoner. Det å mestre sosiale situasjoner er en ferdighet som må trenes opp. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 29. august 2022 Del Skrevet 29. august 2022 Jeg vil si at det er feil årsak til å studere hvis det er ambisjonen bak. Den delen med å bryte ut av nåværende mønster er positiv, men det spørs om det ikke gjør samme nytten å melde seg på et Quiz-lag nede på puben. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå