Valmeth Skrevet 26. august 2022 Del Skrevet 26. august 2022 Hei Bilen min begynner å se fæl ut, klarlakk som slipper og rust i hjulbuer på forskjermer ++ Siden bilen ikke er eldgammel har jeg fantasert om å fikse opp i disse skavankene. Klarlakk slipper på et par dører, forskjermer ruster. Dette er jo egentlig deler som bare kan byttes, men hos hoggerne er det få biler inne i riktig farge. Er snakk om en 11' Volvo V60. Kjøpte den for et par år siden og tenker egentlig å ha den "inn i evigheten". Er det noen som har erfaring med lakkarbeid på bil, enten som driver med dette, har lakkert egen bil / deler / sendt den til utlandet som kan dele erfaringer? Jeg tok diverse (gode) bilder av lakkskader og sendte til diverse verksteder for et år siden og lurte på hva det ville koste å utbedre, men ingen kunne svare annet enn "mellom 5 og 50k". Jeg har også en veteranbil som med tiden skal hellakkeres. Når jeg hørte om pris inklusive nødvendig grunnarbeid hos en som visstnok skal ha greie på dette (vi begge kjenner til biltype, nesten ned på ml mengde lakk som går med etc) var svaret igjen "nei mellom 20 og 80k alt etter...". Hva har andre betalt for utbedring av lakkskader evt hellakkering i Norge eller utland? Er klar over at det er grotesk mye arbeid å lakkere, men pga forsikring har jeg intrykk av at mange lakkverksteder har hybris her i landet. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 26. august 2022 Del Skrevet 26. august 2022 Hellakkering i norge er 50k++. De baltiske landene er nok dit du bør dra for noe slikt, tror du kan få et kjempebra resultat for 15-20 k. Må sikkert regne med minst 2 uker på jobben dog, ta deg en liten ferie der borte f.eks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå