Dirty^Dog Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Hvordan får man laget knapper til å redigere tekst på i ett php script med sql-database, akkurat som det som er f.eks når man lager en post her (så man kan velge bold, kursiv, understreket osv osv) Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 det er javascript, hvis du view source på sidene her, kan du få en ide om hvordan det ser ut Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 kan jo og bruke en form av replace() for sånt og, men da får du jo ikke knappen Lenke til kommentar
magikern Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 evt så finnes jo phpmyadmin allerede... Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 (endret) evt så finnes jo phpmyadmin allerede... hvis jeg ikke misforsto helt her, så tenkte han vel på at det skulle skje når man legger inn ny post. Så [i]ting[/i] blir <i>ting</i>, men med knapp da. EDIT: glemte bort at BB kode faktisk funker her Endret 12. januar 2004 av Svendsen Lenke til kommentar
magikern Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 evt så finnes jo phpmyadmin allerede... hvis jeg ikke misforsto helt her, så tenkte han vel på at det skulle skje når man legger inn ny post. Så [i]ting[/i] blir <i>ting</i>, men med knapp da. EDIT: glemte bort at BB kode faktisk funker her ok ja hvis det stemmer så funker jo ikke phpmyadmin nei... Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 jeg skjønte det dithen at han ville ha knapper for å endre på teksten mens den skrives, som man gjør med knappene her på forumet. isåfall er det javascript. Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 magikern: det funker jo, men TUNGVINT hehe Torbjørn: ja er vel det som er hoved tingen. Men veit ikke om dette kombineres med php da man legger inn i DB ? Dessuten er det jo greit med manuel som her og, at man kan skrive det selv Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 svendsen: ta en ting av gangen Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 svendsen: ta en ting av gangen Ja.. hehe Hender man blir litt iverig. Men det var vel det første jeg lærte av programering: En ting av gangen og bygg på Lenke til kommentar
Fat^Cat Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Torbjørn: Jepp, er akkurat sånn det er jeg tenker på.. så om man trykker på "B" knappen når man skriver blir teksten bold osv Men noen som har peil på hvordan man faktisk gjør det? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 (endret) jeg vet ikke hvordan, men hvis du leter etter javascript i kildekoden her på forumet, så finner du kanskje noe lurt. f.eks document.form_name.textarea_name.value += ""; vil legge til i text-area feltet med det angitte navnet i form'en med det angitte navnet. Endret 12. januar 2004 av Torbjørn Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Hvis noen skulle finne det intressant: Her er koden som lager knappene og legger til BBkoden i phpbb forumene. Her er den samme koden i "bruk". Lenke til kommentar
???????? Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Her er et VELDIG basic eksempel: <form name="skjema"> <textarea name="feltet"></textarea> <input type=button OnClick="window.document.skjema.feltet.value=window.document.skjema.feltet.value + ''"> </form> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå