Tobias@ Skrevet 25. august 2022 Del Skrevet 25. august 2022 Spørsmål til noen med kunnskap om Internett/ruter: Bor i en av to sokkelleiligheter i et hus. Internettruteren står i den andre leiligheten, og det er en forsterker montert i vår leilighet. Nettet funker ekstremt dårlig selv med forsterkeren. Vil det lønne seg å kjøpe egen ruter? Og hvordan kobler jeg da den sammen med ruteren som står i andre leiligheten? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 25. august 2022 Del Skrevet 25. august 2022 Se om du får testet nettet direkte ved inntaket i den andre leiligheten, så vet du hva det potensielt kan være av hastighet. Deretter kan du vurdere å teste et powerline oppsett via strømnettet så lenge dette ikke er separat mellom leilighetene. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 25. august 2022 Del Skrevet 25. august 2022 Tregt? Ustabilt? Wifi? Kabel? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 26. august 2022 Del Skrevet 26. august 2022 Vet ikke hva du mener med "forsterker" men du bør heller ha et kablet aksesspunkt fra den opprinnelige ruteren til leiligheten din. Hvis du begynner med ruter-på-ruter så blir det fort problemer. 1 Lenke til kommentar
Tobias@ Skrevet 26. august 2022 Forfatter Del Skrevet 26. august 2022 Dubious skrev (10 timer siden): Tregt? Ustabilt? Wifi? Kabel? Nettet er raskt når man først er tilkoblet. Men det er ekstremt ustabilt. Man detter ofte ut av nettet, ikke alltid man kommer seg inn igjen på noen timer. Utleier sa at de forrige som bodde her, kjøpte sin egen ruter. det eneste som står i leiligheten her er en slags «forsterker» som står i veggen som en stikkontakt. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 26. august 2022 Del Skrevet 26. august 2022 Tipper det er en repeater. Ikke en forsterker. Står det noe merke og modellnavn på den? Har du mulighet så ville jeg som nevnt trekt kabel fra hoved-router til leiligheten og satt opp et eget aksesspunkt (ikke router). Lenke til kommentar
Tobias@ Skrevet 26. august 2022 Forfatter Del Skrevet 26. august 2022 sedsberg skrev (40 minutter siden): Tipper det er en repeater. Ikke en forsterker. Står det noe merke og modellnavn på den? Har du mulighet så ville jeg som nevnt trekt kabel fra hoved-router til leiligheten og satt opp et eget aksesspunkt (ikke router). Er netgear, tipper du har rett i at det er en repeater Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 26. august 2022 Del Skrevet 26. august 2022 Repeatere suger balle. Hvis det er problematisk å trekke kabel gjennom vegg kan du faktisk trekke mellom to vinduer. Det gjorde jeg mens jeg jobbet med å trekke kabel mellom 1 og 2etg i huset. Fungerte fint en ukes tid. Kablene. Tåler å klemmes litt så lenge vinduene ikke åpnes og lukkes hele tiden. Powerline kan fungere men avhenger en del av hvordan ledningsnettet er mellom de to soklene. Kan jo være helt separat. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå