karl hungus Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Overtok nettopp en brukt pc, og funderer på om jeg skal bruke penger på oppgraderinger eller heller spare til ny boks. Egentlig heller jeg i retning sistnevnte, men dersom noen av dere tror jeg kan revolusjonere pcen min ved en overkommelig oppgradering er jeg lutter ¢re. PCen er av merket Dell, og har f¢lgende i magen: Pentium III-600 Riva TNT2 32MB 40+10 GB Harddisk 8x CD-brenner DVD-leser Soundblaster Live!Value Lydkort Cinematic C 3 DVD-kort (hardware dekoding) Jeg bruker den til surfing, mail, office, DVD/DivX. Spill er dessverre ikke spesielt morsomme på denne her.. Tips ? Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Hvor mye RAM er det på den? Vil anbefale minst 512 MB hvis det ikke allerede er det i den. En raskere (og større) harddisk er også å foretrekke. Seagate Barracuda 7200.7 120-160 GB m/8 MB Cache setter fart i den gamle maskinen. 120 GB får du til kr. 807 og 160 til kr. 1049 hos Komplett. Lenke til kommentar
xthal Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Å oppgradere den der blir det samme som å kjøpe ny, eller nesten iallefall. Nytt hovedkort + cpu + ram + skjermkort, og muligens ny harddisk hvis du føler for det. Lydkort kan du beholde, 8x brenner holder vel også om du ikke synes den er for treg, dvd-rom er ok, kabinett og psu vet jeg ikke, men sannsynligvis er det ok det og. Lenke til kommentar
kain Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Hvis hovedkortet passer i maskina er sikkert ikke standar atx siden det er en dell maskin. Jeg ville ikke prøvd å oppgradere en slik maskin du blir stort sett bare frustrert Min mening.. Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 I lengden blir det nok billigere og bedre å kjøpe ny ja Bruk den som server Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Tipper du får 2000 for den på qxl. Spar litt og kjøp nytt. Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Kan alltids kjøpe deler som du kan bruke i ny maskin. F.eks en ekstra harddisk hvis du har brukt for det. Mus/tastatur/skjerm er også greit. JEg vill ikke brukt penger på ram/cpu/grafikkort på den pc'en. Bedre å spare pengene å kjøpe en ny pc. Lenke til kommentar
shabador Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 (endret) Tror jeg ville ha spart penger til ny PC. Merke pc-er er ofte ett herk å oppgradere. Men selvfølgelig... Du vil få en litt bedre pc ved å få 512 Mb ram. Og større harddisk er heller ikke å forakte. Problemet med å kjøpe Ram til en så pass gammel pc, er jo att du ikke kan bruke den ramen til din fremtidige nye pc. Edit: Glemte litt punktsetting... Endret 12. januar 2004 av shabador Lenke til kommentar
Zyrex_ Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Til ditt bruk holder datan slik den er Lenke til kommentar
j-- Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 du kunne kjøpt et bra grafikk kort + mere ram... hvis du da kjøpte ny pc senere har du fortsatt greit skjermkort:D Lenke til kommentar
karl hungus Skrevet 12. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2004 jeg har allerede 512 MB SDRAM; tviler på at det er noe særlig mer å hente ved å gå videre der. eneste jeg har fundert litt på selv er grafikkortet, tnt2 suger ganske rått på spilling.. aberet er at selv med et Radeon 9800XT er jeg redd min kjære PIII-600 (og resten av den utdaterte innmaten) vil gi Need for Speed en ubehagelig dypere og bokstavelig mening. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Dersom du har planer om å spille så er det einaste fornuftige valget å spare til du kan kjøpe ny, 64-bits kanskje. Trur ikkje det er lurt å putte eit R9800 i den der da det blir overkill deluxe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå