EspenBond Skrevet 23. august 2022 Del Skrevet 23. august 2022 Hei. Har gått til anskaffelse av tredemølle. Denne har jordet støpsel. På soverom hvor jeg tenker å bruke den er det bare ujordet kontakt. Kan jeg bruke tredemøllen der eller utsetter jeg meg for noen form for fare ved å gjøre dette? Espen Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 23. august 2022 Del Skrevet 23. august 2022 EspenBond skrev (12 minutter siden): Hei. Har gått til anskaffelse av tredemølle. Denne har jordet støpsel. På soverom hvor jeg tenker å bruke den er det bare ujordet kontakt. Kan jeg bruke tredemøllen der eller utsetter jeg meg for noen form for fare ved å gjøre dette? Espen Ja du kan utsette deg for strømgjennomgang ved jordfeil. Lenke til kommentar
Powertrainer Skrevet 23. august 2022 Del Skrevet 23. august 2022 EspenBond skrev (5 timer siden): Hei. Har gått til anskaffelse av tredemølle. Denne har jordet støpsel. På soverom hvor jeg tenker å bruke den er det bare ujordet kontakt. Kan jeg bruke tredemøllen der eller utsetter jeg meg for noen form for fare ved å gjøre dette? Espen Hvis du har nærliggende konstruksjoner som har potensiale til jord kan du få strøm i deg hvis du kommer borti det og møllen samtidig ved eventuell jordfeil på møllen. Med konstruksjoner mener jeg alt fra murgolv, ledende overflater og andre elektriske apparater med kontakt til jord. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 24. august 2022 Del Skrevet 24. august 2022 Regner med det er en gammel bolig hvor kun kjøkken og bad er jordet? Får plassere tredemøllen på kjøkkenet Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 24. august 2022 Del Skrevet 24. august 2022 (endret) Kan strekke en jordet skjøteledning når den er i bruk Endret 24. august 2022 av RRhoads Lenke til kommentar
EspenBond Skrevet 25. august 2022 Forfatter Del Skrevet 25. august 2022 Takk for svar. Får bruke en skjøteledning til jordet kontakt i gang når jeg skal bruke den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå