Redaksjonen. Skrevet 23. august 2022 Del Skrevet 23. august 2022 Havarikommisjonen skal undersøke brukollapsen i Tretten Lenke til kommentar
Roger Dyrøy Skrevet 24. august 2022 Del Skrevet 24. august 2022 VG advarte advarte om tilstanden for fem år siden, og flere har advart mot eksperimentet som ble igangsatt med oppsplittingen av fagmiljøene uten å bøte for konsekvensene. Politikerne på Stortinget rasserer landet vårt på alle nivå. Enda er ikke liv gått tapt som følge av ras og brukollaps. Men det er enda mulig å berge, men det forutsetter en satsing. Problemet er bare at så alt for mange har svelget den fanatiske klimapropagandaen. Gjerdrum er skrekkeksempelet, hvor både ordfører (Ap) og sentrale politikere som Erna Solberg sier det rett ut og skylder på klima og "bærekraft". Det hjelper ikke at fokus er å få åpnet veiene, det kan virke som en farlig uklultur, som bekreftes stadig oftere. Ref. Rv 13 Etter regionaliseringen av Statens vegvesen i 2019 har nesten 3000 av medarbeiderne forlatt etaten. I dag, fredag, møter en rekke fagforeninger samferdselsminister Knut Arild Hareide for å diskutere krisen i veisektoren. Veier24 12. NOV. 2020 https://www.vg.no/spesial/2017/de-forsomte-broene/kart/ 1 Lenke til kommentar
Johannes Berge Skrevet 25. august 2022 Del Skrevet 25. august 2022 Brua har samme vinkel på skråstaga i begge halvdeler. Tre tåler vel meir trykk enn drag i skjøtene. Hvis skråstagene skifter 90 grader på midten ville det oppnådd ein stor gevinst der brua toler minst? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå