Tord Skjeldal Skrevet 23. august 2022 Del Skrevet 23. august 2022 Hei, eg har en smc mistral 50 og her om dagen så begynte bensinen å renne ut mellom luftfilteret og forgasseren. Det ser ut som en liten slange på 1-2 cm der bensinen renner ut sakte men sikkert. hva kan være grunnen? Lenke til kommentar
DrAlban3000 Skrevet 23. august 2022 Del Skrevet 23. august 2022 Flottøren kan sitte fast, da vil det fosse ut. 1 Lenke til kommentar
Tord Skjeldal Skrevet 23. august 2022 Forfatter Del Skrevet 23. august 2022 koss får eg den løst Lenke til kommentar
DrAlban3000 Skrevet 23. august 2022 Del Skrevet 23. august 2022 (endret) Du kan forsøke å slå litt forsiktig med en fastnøkkel på den store "beholderen" i forgasserhuset. Det kan bli avleiringer som gjør at flottøren ssitter fast. Den virker på samme måte som den i et toalett, hvor den fyller opp til flottøren heves forbi et punkt, så stopper den. Problemer er om den står fast i bunn. Da vil forgasseren fortsette å motta bensin evig. Endret 23. august 2022 av DrAlban3000 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 23. august 2022 Del Skrevet 23. august 2022 (endret) Enten sitter flottøren fast eller så har du fått noe rusk inn i ventilsetet til nåla som henger i flottøren. Endret 23. august 2022 av sedsberg Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 23. august 2022 Del Skrevet 23. august 2022 Har du jobbet med den, og koblet fra bensinen? Jeg er ikke veldig kompetent, men bensinen rant gjennom forgasseren da jeg endelig fikk tak i ny slange. Etter mange forsøk gav jeg opp. Neste dag hadde det fikset seg selv. Bensinen må ha løst opp noe tørr rusk. Lenke til kommentar
Tord Skjeldal Skrevet 23. august 2022 Forfatter Del Skrevet 23. august 2022 sedsberg skrev (2 timer siden): Enten sitter flottøren fast eller så har du fått noe rusk inn i ventilsetet til nåla som henger i flottøren. så jeg skrur det opp og renser det og då skal det funke? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 23. august 2022 Del Skrevet 23. august 2022 (endret) Ingen garanti, men det er en start. Nåla eller setet kan være skadet også, men det er litt usansynlig. Hvis du har tatt av forgasseren så kan du teste den ved å blåse inn i bensinslangen til forgasseren. Holder du forgasseren den vanlige veien så skal du klare å blåse igjennom. Holder du forgasseren opp/ned så skal det være helt tett. Edit: Hvordan det ser ut i din forgasser kan variere litt fra bildet, men prinsippet er det samme. Endret 23. august 2022 av sedsberg 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå