Huffe Skrevet 21. august 2022 Del Skrevet 21. august 2022 Hei. Jeg har en sønn på 8 år som liker å spille Minecraft. Han har mast lenge på at vi skal spille overlevelse sammen og jeg tenker det kan være greit å være litt imøtekommende med ham. Jeg har min PC og han har sin egen. Begge PCene er innlogget med min Microsoft-konto. Spillet ble opprinnelig kjøpt i Microsoft Store. Jeg forsøker å finne ut av dette, fordi jeg ser at jeg kan ikke spille Minecraft på begge PCene samtidig etter det jeg forstår. Hvordan gjør jeg dette enklest i praksis? Må jeg virkelig kjøre to forskjellige Microsoft-kontoer og deretter kjøpe spillet på nytt eller er det en annen metode? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 22. august 2022 Del Skrevet 22. august 2022 Ja, du må ha egen konto og kjøpe spillet to ganger. Kopibeskyttelse i en enkel form. Lenke til kommentar
Huffe Skrevet 22. august 2022 Forfatter Del Skrevet 22. august 2022 Ok. Men tok deg ikke helt. To MS-kontoer og to spill eller en MS-konto og to spill? Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 22. august 2022 Del Skrevet 22. august 2022 To MS-kontoer og to utgaver av Minecraft. Også nytter det ikke å sette junior sin MS-konto til å være under 18 år. Det er helt håpløst å få til å godkjenne at den kontoen kan få spille med andre på nett. Så man MÅ i praksis bare sette alderen på barnet til over 18. Tro meg - jeg har prøvd. 1 Lenke til kommentar
coldball Skrevet 23. august 2022 Del Skrevet 23. august 2022 Skal sies at veldig mange andre mennesker på denne klode har klart å få barnekontoer hos Microsoft til å spille online.. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 23. august 2022 Del Skrevet 23. august 2022 8 hours ago, coldball said: Skal sies at veldig mange andre mennesker på denne klode har klart å få barnekontoer hos Microsoft til å spille online.. Det kan godt være, men jeg ble bare sendt rundt i en evig sirkel når jeg prøvde å få det til. Lenke til kommentar
Huffe Skrevet 23. august 2022 Forfatter Del Skrevet 23. august 2022 Takk for svar, folkens. Da blir det gaming på gamlefar...! 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå