neglesprett Skrevet 21. august 2022 Del Skrevet 21. august 2022 Jeg hadde blitt med politikerne på første reise ut av landet og samtidig manet til befolkningen om å stå opp mot fienden 😁 Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 21. august 2022 Del Skrevet 21. august 2022 frohmage skrev (2 timer siden): Hvem synes du skal dø som kanonføde da? Det er det som ville skjedd om jeg ble sendt til frontlinjen. Jeg har aldri tatt i et våpen, er tjukk og utrent, og løper fra alt som skremmer meg. Jeg hadde bare vært et levende skjold. Har mye kunnskap innen IT, teknikk og teknologi, og kunne sikkert bistått på andre områder. Men å "kjempe for norge" ville bare sikret min egen død. Og da dør jeg heller på mine egne premisser. Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 21. august 2022 Del Skrevet 21. august 2022 Siden dette er Diskusjon.no antar jeg at det kun er tastatur-krigere å finne her. 🙂 5 Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 21. august 2022 Del Skrevet 21. august 2022 Kajac skrev (20 minutter siden): Det er det som ville skjedd om jeg ble sendt til frontlinjen. Jeg har aldri tatt i et våpen, er tjukk og utrent, og løper fra alt som skremmer meg. Jeg hadde bare vært et levende skjold. Har mye kunnskap innen IT, teknikk og teknologi, og kunne sikkert bistått på andre områder. Men å "kjempe for norge" ville bare sikret min egen død. Og da dør jeg heller på mine egne premisser. Du undervurderer dine egne evner når det gjelder. Det er mange roller å fylle i en krig. Som reklamen for forsvaret sier, noen er i lufta, noen er på bakken, noen er på sjøen, noen er under sjøen, noen er inne i fjellet. Og mellom disse er alle former for støtte og logistikk. Jeg er sikker på at du hadde klart å trykke på en PC inne i et fjell, eller kjørt en lastebil full av ammunisjon, eller lyttet til en radio på en kommandoplass... 1 Lenke til kommentar
Knebla Bruker Skrevet 21. august 2022 Del Skrevet 21. august 2022 Ikkje om eg hadde valmogligheit, får håpa på at da blir enkelt å stikka frå post eller overgje seg. Lenke til kommentar
ITtraktor Skrevet 21. august 2022 Del Skrevet 21. august 2022 Serpentbane skrev (7 timer siden): Du undervurderer dine egne evner når det gjelder. Det er mange roller å fylle i en krig. Som reklamen for forsvaret sier, noen er i lufta, noen er på bakken, noen er på sjøen, noen er under sjøen, noen er inne i fjellet. Og mellom disse er alle former for støtte og logistikk. Jeg er sikker på at du hadde klart å trykke på en PC inne i et fjell, eller kjørt en lastebil full av ammunisjon, eller lyttet til en radio på en kommandoplass... Men det er jo nettopp det han sier, at han kan bidra andre steder enn fronten. Lenke til kommentar
Laktampe Skrevet 22. august 2022 Del Skrevet 22. august 2022 Ja, det ville jeg. 1 Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 22. august 2022 Del Skrevet 22. august 2022 ITtraktor skrev (5 timer siden): Men det er jo nettopp det han sier, at han kan bidra andre steder enn fronten. Alt det jeg nevner er å kjempe for Norge, det som er poenget. 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 22. august 2022 Del Skrevet 22. august 2022 14 hours ago, DukeRichelieu said: Siden dette er Diskusjon.no antar jeg at det kun er tastatur-krigere å finne her. 🙂 Selv de som har deltatt i væpnet konflikt har gjerne ett tastatur i dag. 1 Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 22. august 2022 Del Skrevet 22. august 2022 Det er vel ikke som om jeg, mann under 40, hadde hatt noe valg. Jeg har ikke vært i førstegangstjeneste engang, så det hadde vel blitt en kort karriere på slagmarken. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp Skrevet 22. august 2022 Del Skrevet 22. august 2022 Ville kun bidratt på norsk territorium, men så er jeg heller ikke yrkessoldat. En oppegående mann i sin beste alder og som har vært ute mang en vinternatt, kan fortsatt lage mye trøbbel for en rød skraphaug-arme….. Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 22. august 2022 Del Skrevet 22. august 2022 Theo343 (takk for meg) skrev (13 timer siden): Selv de som har deltatt i væpnet konflikt har gjerne ett tastatur i dag. Håpte folk skjønte det var en spøk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå