pin78 Skrevet 20. august 2022 Del Skrevet 20. august 2022 TVen (LG uj6300 55") gikk i dass i går kveld, så jeg har nettopp bestilt nytt. Det er backlight som har feilet, så lysstyrken på TVen ligger vel på kanskje 10% av normal. Dette kan jo naturligvis fikses dersom man har kunnskapen til det, men ser meg ikke mening i å gjøre dette når jeg likevel kunne tenkt meg et generelt sett *bedre* TV. Bare lurer på hva folk her mener er fair price for å selge et fjernsyn som må fikses på? Lenke til kommentar
pin78 Skrevet 21. august 2022 Forfatter Del Skrevet 21. august 2022 RRhoads skrev (1 minutt siden): Hvor gammel er TVen? Kjøpt ny fra Komplett i 2017. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 21. august 2022 Del Skrevet 21. august 2022 Det er rart hvordan ting går istykker akkurat når det har passert 5 år. Som om det er en innebygget timer som detonerer. 2 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 21. august 2022 Del Skrevet 21. august 2022 pin78 skrev (9 timer siden): Kjøpt ny fra Komplett i 2017. Når i 2017? Hvis det ikke har gått fem år, kan du reklamere Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 21. august 2022 Del Skrevet 21. august 2022 kremt skrev (4 timer siden): Det er rart hvordan ting går istykker akkurat når det har passert 5 år. Som om det er en innebygget timer som detonerer. Mye som går i stykker før det også. Det er bare her i Norge vi har så gode forbrukerrettigheter. 1 Lenke til kommentar
pin78 Skrevet 21. august 2022 Forfatter Del Skrevet 21. august 2022 RRhoads skrev (2 timer siden): Når i 2017? Hvis det ikke har gått fem år, kan du reklamere 28.4.2017. Så... Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 21. august 2022 Del Skrevet 21. august 2022 Jeg vil tro det er veldig få som kan fikse slikt i dag og at prisen på defekt tv er omtrent null. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 21. august 2022 Del Skrevet 21. august 2022 Er mange som reparerer skjermer. Baklys er som regel en ganske enkel reparasjon. Om det lønner seg kommer jo an på TV-en. Mange bruker det jo også som en unnskyldning for å kjøpe seg ny og bedre TV fremfor å reparere. 2 Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 21. august 2022 Del Skrevet 21. august 2022 I slik rekkefølge hadde jeg vurdert alternativene: Fikse selv? Ville ikke anbefalt om du ikke har kompetanse til dette, da det potensielt kan være livsfarlig å åpne en flatskjerm hvis du ikke vet hva du holder på med. Noen lokalt som fikser slikt? Og hva skal de ha for dette. Legg ut annonse i Kjøp/salg-gruppe på Facebook til hbo. 0,- Lenke til kommentar
Eskove Skrevet 21. august 2022 Del Skrevet 21. august 2022 Sydvest skrev (6 minutter siden): Legg ut annonse i Kjøp/salg-gruppe på Facebook til hbo. 0,- HBO er noe jeg personlig ville styrt unna. Kjenner noen som driver å fikser elektronikk på fritiden som biintekt. Samtlige jeg kjenner hopper glatt over folk som bruker hbo. Dem orker ikke bud-runder. det er bortkastet tid. Enten sett en pris eller gi bort. HBO reduser faktisk sjansen for å få solgt/gitt bort noe. En 5 år gammel LG med defekt baklys er enkelt å fikse men bruktprisen på en så gammel TV er lav. Mitt tips om du ikke skal beholde den er "gis bort mot henting" I beste fall blir du kvitt TV'n og noen fikser den som er bra for miljøet. I verste fall må du kjøre den til resirkulering selv. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp Skrevet 21. august 2022 Del Skrevet 21. august 2022 Kjør den på fyllinga og kjøp en ny (ere)…… Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå