martlo Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Hallo Jeg er i ferd med å kjøpe meg digitalkamera, men er sterkt i tvil om hvilket. Jeg har tenkt på prisklasse 4000-6000 kr. Kameraet skal brukes til alt mulig egentlig. Bilder på fest, på ferie, på friluftsturer, familiebilder etc. Som dere skjønner så trenger jeg et "allround-kamera", men stiller høye krav til bildekvalitet. Er på nippet til å bestille Olympus C-750. Syns det virker som et bra kamera, det har jo fått mye positiv omtale. Eneste er at jeg syns det virker litt stort, kanskje litt klumpete. Vet ikke om det stemmer, har jo bare sett det på bilder. Men hvis noen har dette kameraet, så kom gjerne med innspill. Har brukt Canon Ixus 400 en del, og må si at jeg elsker størrelsen på det. Er veldig kompakt og fint syns jeg. Takker for all hjelp! Lenke til kommentar
KnutIvars Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Gå for olympus C-750 sier nå jeg! Det er et dritbra kamera. Det er ikke stort og klumpete, men stort og kompakt... litt solid om du vil Jeg har nettopp kjøpt det selv og skal ha det akkurat til den bruken du beskriver.... Passer glimrende!! Masse manuelle instillinger..., kort og godt: et Meget bra kamera. Eneste som er litt teit er at autofokusen kan være litt treig på en mørk fest.... ... men til gjengjeld: blitsen er god når du først får fokus! ... og du kommer ganske godt ned i kløfta til damene med 10X zoom Gå for det, du kommer ikke til å angre. NYDELIGE bilder... Lenke til kommentar
martlo Skrevet 12. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2004 Takker for svar. Er dessverre fortsatt i tvil. Syns rett og slett det ser for stort ut. Det ser ikke ut som et kamera jeg tar med meg på et vorspiel eller fest. Men bildene kan jo lyve, bør vel dra i butikken å se litt. Sitter med et Ixus 400 i hånda her nå(broren min sitt), og det er rett og slett digg! Det er vel mer denne størrelsen jeg er ute etter, og det får så være om det går på bekostning av bildekvaliteten. Vet ikke hvor mye bruk jeg har for 10x zoom heller. Jeg er ikke naturfotograf, og kommer nok ikke til å bli det heller. Kameraet skal være lett og lite å ta med seg, og brukes til å samle minner(med best mulig kvalitet på bildene). Syns Ixus 400 gjør denne jobben fint jeg. Men er åpen for andre forslag, håper noen kan hjelpe! Lenke til kommentar
KnutIvars Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Broren min har et Z3, og det vil jeg si er mer som et festkamera. Nå har jo også Z4 ( http://akam.no/art.php?artikkelid=4208 ) kommet som er et kamera du absolutt bør vurdere. Olympus C-750 sees i lomma.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå