heisannhoppsann Skrevet 20. august 2022 Del Skrevet 20. august 2022 Hei! Jeg har lyst å lære meg å programmere med Python. Jeg prøvde så vidt å lære bittelitt Javascript i fjor, men da er vi på helt basic nivå. Lærte å lage geometriske figurer osv. Nå er mesteparten glemt. Uansett. Jeg har på sikt lyst å lære meg å lage en nettside (bare for gøy), eller evt en app. Hva anbefaler dere at jeg begynner med? Er det en grunn til at man i de fleste youtube-kurs lærer å programmere enkle spill osv, eller kan man gå mer spesifikt inn på hva man vil? (Føles litt som da jeg ville lære meg å spille gitar. Syns det var utrolig kjedelig i starten med alt det basice). Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 20. august 2022 Del Skrevet 20. august 2022 Finn et prosjekt som er gøy og motiverer deg, men prøv å balanser det med vanskelighetsgrad og scope. Flask for nettsider og pygame for 2D spill kan være en fin start. Lenke til kommentar
Flin Skrevet 23. august 2022 Del Skrevet 23. august 2022 Du kan lære deg akkurat hva du vil, men det kan lønne seg å begynne med de "kjedelige" tingene fordi man må lære seg å gå før man kan løpe. Personlig så lærer jeg best når jeg har noe å jobbe med. Du kan kanskje søke etter python projects for beginners eller noe i den duren. Det finnes kurs man kan ta, både gratis og betalt. Kanskje det kan være en ide. Lenke til kommentar
Imaginacíon Skrevet 1. oktober 2022 Del Skrevet 1. oktober 2022 Det fins mengder med kurs, tutorials, eksempler, dokumentasjon osv en kan ta fatt i. Selv liker jeg å gjøre det på den måten at jeg har et prosjekt og søker opp relevant materiale for det jeg skal gjøre. Et must er å lære seg å installere moduler. Veldig enkelt men det må du kunne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå