vanqui Skrevet 19. august 2022 Del Skrevet 19. august 2022 Hei, Er det noen her som har reist til Canada den siste tiden og som har erfaring med hva slags dokumentasjon for koronavaksinering som kreves for å komme inn i landet? Skal reise i slutten av oktober og forstår det slikt at EU koronasertifikatet i seg selv ikke er godt nok, men at jeg også må fremvise detaljert bevis på vaksinedose nr 1 og 2. I koronasertifikatet er det kun oppført siste vaksine. SYSVAK registered viser hvilken koronavaksiner som er tatt for, men det var ikke mulig å få ut på engelsk Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 19. august 2022 Del Skrevet 19. august 2022 Helsenorge appen viser antall vaksiner du har tatt. Ellers står det du trenger her: https://www.regjeringen.no/no/tema/utenrikssaker/reiseinformasjon/velg-land/reiseinfo_canada/id2414944/ Lenke til kommentar
vanqui Skrevet 19. august 2022 Forfatter Del Skrevet 19. august 2022 xClaymanx skrev (1 time siden): Helsenorge appen viser antall vaksiner du har tatt. Ellers står det du trenger her: https://www.regjeringen.no/no/tema/utenrikssaker/reiseinformasjon/velg-land/reiseinfo_canada/id2414944/ Hei, takk for svar. Ut i fra hva jeg har lest på Canada sine regler for innreise er at de skal ha detaljert hvilket vaksiner man tok som nr 1 og 2 og skriftelig bevis på engelsk for disse. Antall vaksiner ser ikke det ut som de bryr seg om da de kun spør om de 2 første man har tatt. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 20. august 2022 Del Skrevet 20. august 2022 Da går jeg utifra at du kan kontakte fastlege å få skrifelig bevis på dette på engelsk? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 21. august 2022 Del Skrevet 21. august 2022 (endret) vanqui skrev (På 19.8.2022 den 13.24): SYSVAK registered viser hvilken koronavaksiner som er tatt for, men det var ikke mulig å få ut på engelsk I SYSVAK kan du laste ned / skrive ut dette på engelsk under Meny/Tjenester/Vaksiner og velge "Vis utskriftsvennlig versjon på engelsk og norsk" (eksempel uten mine personopplysninger/datoer): Endret 21. august 2022 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 21. august 2022 Del Skrevet 21. august 2022 Merkelig at de fortsatt holder på med dette styret. Det finnes ingen vaksine som stopper spredningen av de dominerende variantene av Covid så det er ingen vitenskapelige argumenter for å kreve at tilreisende skal ha denne vaksinen for å stoppe spredningen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 22. august 2022 Del Skrevet 22. august 2022 robertaas skrev (6 timer siden): Merkelig at de fortsatt holder på med dette styret. Det finnes ingen vaksine som stopper spredningen av de dominerende variantene av Covid så det er ingen vitenskapelige argumenter for å kreve at tilreisende skal ha denne vaksinen for å stoppe spredningen. Enig i det, men man er nødt til å forholde seg til reglene til de landene man skal reise til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå