Gå til innhold

Jeg synes Skatteetaten har en plagsom tjeneste - minus for Tilgjengelighet


G

Anbefalte innlegg

Skatteetaten har i likhet med NAV forsøkt gjøre typiske kundetjenestehenvendelser digitalisert.

Her skal Skatteetaten være en tjenesteyter for private og for næring. Men, når man møter 37 minutter ventetid på telefon så er det noe galt med systemet tenker jeg. 

Savner den gode gamle muligheten for å stille i kø i skranken på Skattens hus hvor jeg bor. Chat-tjenesten kan ikke svare på sensitive opplysninger, selv om man har logget inn med Bank-ID for identifikasjon på Skatteetaten.no i forkant.

Meldingstjenesten skriftlig er et lotto om man har valgt riktig "radioknapp" og slike "klø seg i hode" greier. Noen generell måte å spør skriftlig finnes ikke digitalt. Man må visst bli sorteringsmedarbeider for Skatteetaten på forhånd.

Jeg synes det digitale mhp. Skatteetaten kunne ha vært 5000 % bedre (50 ganger bedre) enn i dag.

Er det andre som ønsker seg en skattefut som er mer myk? Jeg er drittlei systemet i Norge. Muligens at det er bedre enn andre land med mye byråkrati, men jeg kjenner jo kun Norge fordi det er her jeg bor.

Samtidig så må det vel finnes et eller annet land med et smidigere skattesystem enn Norge? På tross av en god digital selvangivelse, som kanskje er best i klassen i Norge?

Er dette noe politikerne kan rydde opp i? Gjør det enklere å være skatteyter enn hvordan det er nå i dag. Vær så snill. Skatteetaten burde bli en bedre tjenesteyter. Det er tross alt vi skattebetalere som betaler lønna deres.

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...