Mr.M Skrevet 9. september 2022 Del Skrevet 9. september 2022 Salvesen. skrev (8 minutter siden): Apparatet i andre enden er jo du, eller noen andre. Lenke til kommentar
Subara Skrevet 9. september 2022 Del Skrevet 9. september 2022 (endret) Jeg begynner snart å føle meg som et apparat, eller en børsnotering 🙂 Det er gjerne to timer midt på dagen i helgene at strømmen er billigst. Da setter jeg på støvsugeren, klesvasken, dusjer mfl. I følge den "nye" måten å regne ut på skal man ikke bruke mange forskjellige apparater av gangen, for da går prisen opp. Lønner det seg kanskje å fordele aktiviteten over 4 timer i stedenfor 2, selv om prisen i 3. og 4. time har steget betydelig? Og eco perfect-knappen på vaskemaskinen sparer visst mer strøm enn speed-perfect. Selv om eco-perfect bruker lengre tid. En app kan vel ikke fortelle meg det? Endret 9. september 2022 av Subara 1 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 9. september 2022 Del Skrevet 9. september 2022 Subara skrev (11 minutter siden): Lønner det seg kanskje å fordele aktiviteten over 4 timer i stedenfor 2, selv om prisen i 3. og 4. time har steget betydelig? det kan lønne seg, hvis du balanserer akkurat på vippepunktet for å risikere gå opp til neste effekt-trinn på skalaen, noe som brått koster en eller flere hundrelapper. Men å finne ut av det, er igjen for spesielt interesserte. 1 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 9. september 2022 Del Skrevet 9. september 2022 Mr.M skrev (3 timer siden): lader el-bil om natta da eller? hvis man ikke har el-bil, er det litt tyngre å legge om til natt-forbruk (når man ikke evt. har "smart hjem" som tids-styrer forbruk til natte-timene) Har elbil, men lader på felles ladeanlegg, så det påvirker ikke forbruk i leiligheta. Og med 400 kWh i måneden, så er det ikke mer enn nok til lys, komfyr, hifi-anlegget, PC og annet småutstyr, oppvaskmaskin og vaskemaskin. Selv varmtvann og fyring går på sentralt anlegg, og påvirker ikke regninga mi. Effektbruket mitt er på det aller høyeste på ca 1,5 kWh/h, men snittet for beregningen havner knapt over 1 kWh/h. Har turnusjobb, så vasker fort klær og kopper om natta når prisene går litt ned, og så i helgene. I det siste har klesvask stort sett blitt tatt på søndager, da lørdagene har blitt like dyre som ellers i uka. Heldigvis er mitt bad og naboens bad vegg i vegg, og soverommene ligger ligger i tvert motsatt retning, så de forstyrres ikke av min vasking. Og badene demper lyd inn i stua. Klarer knapt å høre selv når maskinen går, om ikke annen lyd er av, og dørene i mellom står på vidt gap. Lenke til kommentar
Gazer75 Skrevet 15. september 2022 Del Skrevet 15. september 2022 Veit no ikkje heilt om eg kan sei meg fornøgd med "støtten"... Enda på omlag 2,68 kr/kWh i august med avgifter, nettleige og fråtrekt straumstøtte. Normalt på denne tida er vel kanskje rundt 50-70 øre/kWh. 1 Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 15. september 2022 Del Skrevet 15. september 2022 Gazer75 skrev (22 minutter siden): Veit no ikkje heilt om eg kan sei meg fornøgd med "støtten"... Enda på omlag 2,68 kr/kWh i august med avgifter, nettleige og fråtrekt straumstøtte. Normalt på denne tida er vel kanskje rundt 50-70 øre/kWh. Sørnorge? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå