Gå til innhold

PC'n Fryser + feilmeldinger

Sealine

Anbefalte innlegg

Denne posten ser aldri ut til og dø ut, og jeg beklager det. Men akkurat nå viser det seg at det ikke var skjermkortet, for fatterns radeon 9200 begynner og vekke 9500 PRO's problemer. PC'n har fryst, og jeg fikk samme feil som med det gamle.

Så da.. Regner jeg med at problemet ligger i CPU'n? Noen av dere har jo sagt dere hadde samme problem, og at noen av dere klokket ned, og andre fikk ny.

Har jo testet begge rambrikkene hver for seg, så sjangsen for at det er minnet som gnager, er vel heller liten.

- Hovedkort (kan være problemet (eller hva?))

- CPU (kan være problemet)

- Ram (Tvilsomt)

- Skjermkort (Tvilsomt)

- PSU (Tvilsomt)

- Harddisk (hva tror dere?)

En venn av pappa, som også har veldig peil på PC, forklarte meg at han har hatt samme problem før, og at det mest sannsynligvis skyldes at det var noe problemer mellom minne og HD (eller noe slikt, han forklarte det veldig invikla).

Så nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre.

Petter

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv som nenvt før og klokke ned :( cpu ... funker det da ville jeg sendt inn cpu til der du kjøpte den --- så kan de teste den/sende deg en ny

har akurat samme oppsett som deg bare mes twinmis minne........

sleit litt i begynnelsen at alt bare *poff* død titt og ofte---- dagen jeg skulle få hjelp virket den perfekt ... skjønner ikke hva som skjedde ...nå er den klokka opp til 2,32

og skjermkortet er økt fra orginale 400/300 til 465/330 funker greit ....

men ikke høyere ......ustabilt med 474/330

Lenke til kommentar

klokking ned bringer ingen fare og kan ikke skade noe .......

Ei heller oppdages etter det jeg har hørt .

Ved klokking til vanlig er det jo oppover og da frafaller garanti da det kan skade ...

**

**

Du går inn i bios . Under softmeny justerer du cpu og multiplyer verdiene ned ....

Sett eks cpu til 160 og muliplyer til 9 . Da er den satt ned til 1.44

ev prøv bare og reddusere Cpu først og la mulitplyer være der den er.....

Lenke til kommentar

Hatt noe lignende problem selv.. Og ja også under installasjon av xp.. fant til slutt ut etter masse styr at det var rammen.. bytta ram og vips. alt fungerte strålende.

Har ikke lest alle svarene her.. bare et par.. ville bare slenge med min erfaring.

-Ben

Lenke til kommentar

Jeg kan sikkert teste og klokke ned, men bare hvis dere garanterer at det ikke ødelegger garantien.

Og gidder dere ordlegge dere litt bedre om hvordan jeg skal klokke ned CPU? Gjerne akkurat hvor mye jeg skal klokke ned, for og lage bittelitt forandringer.

Og det kan ikke går galt hvis jeg klokker ned? At det skjer noe feil eller noe slikt?

og Akkurat hva i BIOS skal jeg stille på?

Petter

Lenke til kommentar
Hatt noe lignende problem selv.. Og ja også under installasjon av xp.. fant til slutt ut etter masse styr at det var rammen.. bytta ram og vips. alt fungerte strålende.

Har ikke lest alle svarene her.. bare et par.. ville bare slenge med min erfaring.

-Ben

Men jeg har jo prøvd hver av ram brikkene seperat og i alle mulige slotter i alle mulige kombinasjoner flere ganger, så da må jo eventuelt begge være defekte?

Lenke til kommentar

Hentet Soft Menu III Setup instillingene mine, hvis de kan være intressante, eller kanskje være årsaken til at systemet mitt ikke fungerer(?).

CPU Name is - AMD Athlon XP

CPU Internal Frequenzy - 1833MHz (166 x 11.0)

CPU Operating Speed - 2500+

x - External Clock - 166MHz

x . Multiplier Factor - x11.0

AGP Frequency - 66MHz (satt den engang til 99 og cmos måtte resettes)

CPU FSB/DRAM Ratio - Auto (eventuelt hva skal jeg sette den på? 6/6?)

CPU Interface - Enabled

Power Supply Controller - System Default

x - CPU Core Voltage - 1.65v

x - DDR SDRAM Voltage - 2.6v

x - Chipset Voltage - 1.6v

x -AGP Voltage - 1-5v

CPU Over Temp. Protect - 90C

------------------------------------------------------------------------------------------

Håper noen har tilbakemeldinger.

Mvh Petter

Lenke til kommentar
CPU FSB/DRAM Ratio - Auto (eventuelt hva skal jeg sette den på? 6/6?)

33.3*5=166 så 5/5 klinger fint :ermm:

okey..Men hva er egentlig forskjellen. Kanskje dumt og spørre, det er så mye jeg skulle likt og vite så =)

Men en ting jeg lurer litt på...

Den gangen jeg satt AGP Frequency på 99 slokka systemet helt til jeg fikk resatt cmos. Kan dette skyldes problemene mine? Har foresten nettop flasha BIOS, håper det hjelper. Hadde vært deilig og slippe nye komponenter.

Lenke til kommentar

Så var det på'n igjen :( PCn fortsetter med de samme problemene, bare at denne gangen er det harddisken som står i rampelyset. Jeg fikk feilmld under formatering (30min/30%) om at formaten ikke kunne fortsette pga feil i HDD. Når jeg tenker over det, så burde vel en HDD klare og skape frys? Så det er muligheter for at HDD er problemet?

Petter

Lenke til kommentar
Så var det på'n igjen :( PCn fortsetter med de samme problemene, bare at denne gangen er det harddisken som står i rampelyset. Jeg fikk feilmld under formatering (30min/30%) om at formaten ikke kunne fortsette pga feil i HDD. Når jeg tenker over det, så burde vel en HDD klare og skape frys? Så det er muligheter for at HDD er problemet?

Petter

Da tror jeg at du skal finne ut om det er reklamasjonstid igen på hardisken. I allefall må du ha en annen (ny).... :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...