Gå til innhold

PC'n Fryser + feilmeldinger


Sealine

Anbefalte innlegg

Har hatt samme problem. Funket etter att jeg skiftet hovedkort og kjøpte xp1800+ (hadde 1.4 ghz t-bird) systemet ble for varmt tror jeg. Håper problemet ditt fikses ;-)

greit, nå skal jeg kjøre med CPU Fan (thermaltake Volcano 11) på fult resten av kvelden, går d like dårlig, så er det neppe varme problem :)

 

Slo nettop av Fast Write, sjekker om det kanskje hjelper. Dette er så sinsykt lite kult :no::cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

som jeg alerede har forklart, så har jeg nå byttet ut mitt Radeon 9500 PRO med fatterns Radeon 9200. Det har gått strålende hittil (ca 6 timer), så tror dere at problemet lå i skjermkortet? Eller tror dere jeg rett og slett bare har flaks akkurat nå?

 

Jeg er ikke sikker på om jeg skal gå for at jeg nå har funnet problemet eller om jeg skal fortsette og lete...

 

Pappa trenger og ha tilbake skjermkortet sitt, for han må på PCn så jeg kan ikke beholde det i all evighet. Mitt Radeon 9500 PRO passer ikke i pappas PC.

Lenke til kommentar
Ser ut til at du har funnet problemet ja, men om det er selve kortet eller driverene til det som f***** opp maskinen din er usikkert.

99% sikkert ikke driveren. Fordi:

 

1. har formatert 2 ganger

2. har testet Catalyst 3.7, 3.8, 3.9 og den nyeste Omega driveren. Akkurat det samme påroblemet med alle driverene.

 

Er det skjermkortet, så er det ødelagt.

Lenke til kommentar

Hadde lyst å spørre om den omega-driveren, men jeg har lite peiling på ATI. Jeg har bare hatt ett ATI kort, siden har jeg holdt meg til Nvidia p.g.a. ukomplisert bruk og kun en driver å forholde seg til.

 

Er det fortsatt garanti på kortet kan du jo sende den inn.

(Du får et 9600XT evt. 9800SE til rundt 1600,- hos komplett...)

Det beste er hvis noen du kjenner har mulighet for å teste kortet ditt.

Lenke til kommentar
Hadde lyst å spørre om den omega-driveren, men jeg har lite peiling på ATI. Jeg har bare hatt ett ATI kort, siden har jeg holdt meg til Nvidia p.g.a. ukomplisert bruk og kun en driver å forholde seg til.

 

Er det fortsatt garanti på kortet kan du jo sende den inn.

(Du får et 9600XT evt. 9800SE til rundt 1600,- hos komplett...)

Det beste er hvis noen du kjenner har mulighet for å teste kortet ditt.

fattern har fått til mitt Radeon 9500 PRO kort nå. Men jeg fikk en melding på skjermen med fatterns 9200 nå nettop, og håper noen av der ekan tyde det for meg.

 

VPU Recover

 

VPU recover has reset your graphics accelerator as it was no longer responding to graphics driver commands

 

Så stod det under dette "please tell ATI about this" osv.

 

Hva vil dette si?

 

PCn stoppet opp og skjermen ble svart i ca 5 sek før jeg fikk meldingen. Håper noen vet..

 

Petter

Lenke til kommentar

VPU=Visual Prosessing Unit

Feilmeldingen betyr simpelt hen at skjermkortet din krasjet...

Mest sannsynlig p.g.a. driver konflikter evt. innstillinger.

ATI-eiere må ofte stille inn saker og ting fordi ATI har dårlig støtte for open-GL.

(rett meg hvis jeg har feil)

V-sync av, o.s.v.

Lest det en plass på forumet...

Lenke til kommentar
VPU=Visual Prosessing Unit

Feilmeldingen betyr simpelt hen at skjermkortet din krasjet...

Mest sannsynlig p.g.a. driver konflikter evt. innstillinger.

ATI-eiere må ofte stille inn saker og ting fordi ATI har dårlig støtte for open-GL.

(rett meg hvis jeg har feil)

V-sync av, o.s.v.

Lest det en plass på forumet...

Det er ingen skam å si det som det er: ATI har dårlege drivere og kompabilitet. :thumbdown:

Lenke til kommentar
VPU=Visual Prosessing Unit

Feilmeldingen betyr simpelt hen at skjermkortet din krasjet...

Mest sannsynlig p.g.a. driver konflikter evt. innstillinger.

ATI-eiere må ofte stille inn saker og ting fordi ATI har dårlig støtte for open-GL.

(rett meg hvis jeg har feil)

V-sync av, o.s.v.

Lest det en plass på forumet...

Det er ingen skam å si det som det er: ATI har dårlege drivere og kompabilitet. :thumbdown:

hmm... Men det er heller ikke noe og legge skjul på at ATI har bedre skjermkort en nvidia. Jeg har vært stor fornøyd frem til PCn begynte og låse seg, og jeg vet at nvidia ikke klarer og stille opp med tilsvarende kort til samme pris, og i tilleg så har ATI markedets kraftigste kort for øyeblikket ;)

 

Det er heller ikke noe og legge skjul på at fatterns Radeon 9200 gir meg 200 FPS i Counter-Strike. Med tanke på at han bettalte 700,- for kortet, er det ikke verst.

 

Men uansett..Håper jeg har funnet problemet som har fryst maskinen min. Byttelåner skjermkort med pappa, og skal gjøre det i en uke til, bare for og være mere sikker. PC'n hans frøys en gang før idag, da ingen hadde vært der på en stund. Så, vi får bare håpe ;)

 

*Skal ha igjen Radeon 9600 XT for Radeon 9500 PRO'n min*

Lenke til kommentar
Sealine: Vil nå ikke si at forskjellen er så store mellom ati og nvidia som du vil ha det til. I testene er det en liten foskjell ja, men i praksis, nope.

Da tenker eg på de største fx5950 og 9800pro.

nei, det er ikke store forskjellen. beklager om jeg utalte meg litt feil. En ting jeg ihvertfall står for, er at om du skal ha et billig skjermkort som skal inneholde både kvalitet og ytelse nok til dagens spill, så har ATI et langt større utvalg en Nvidia. Feks, ATI Radeon 9200 PRO, jeg ble helt sjokkert da jeg fikk 200fps i CS med dette kortet, i tilleg var det ikke PRO utgaven :)

 

Kortet betalte vi 700,- for.

 

Nvidia GeForce FX5600 feks, er et skjermkort vi alle vet at rett og slett ikke duger til prisen. For ikke og snakke om Geforce FX5200 :no: . Men jeg gidder ikke starte en krig her, for jeg vet det er mange geforce fans der ute =)

Endret av Sealine
Lenke til kommentar

heisan du!

 

jeg hadde de samme problemene som deg bare med en xp2400+.

hvis jeg kjørte den på 266 Mhz så krasjet den i et sett. kunne være alt i fra oppstarten i bios/windows til inne i et spill.

 

satte jeg den til 200 Mhz så fungerte alt fint.

trodde først det var hovedkortet mitt som ikke støttet denne prosessoren så jeg kjøpte nytt bare for å se at det ikke fungerte der heller.

 

testet med forskjellige minnebrikker uten resultat.

 

mistenkte cpu og sendte den inn og det viste seg å være feil på cachen. (tror det var det)

fikk ny og nå fungere alt perfekt

Lenke til kommentar

Så dere mener altså at problemet antageligvis ligger i Prosessoren?..Jeg kunne jo kanskje sendt inn og fått ny, men og "klokke" den ned, er jeg ikke intressert i, i det hele tatt.

 

PCn har fungert siden lørdag, da jeg satt inn fatterns Radeon 9200, men det kan jo fortsatt være at problemet feks ligger i Prosessoren, og at med dette skjermkortet jeg bruker nå, så klarer de "akkurat" og jobbe sammen, mens radeon 9500 PRO blir for mye? Eller er det en feil teori?

 

Petter

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...