Sealine Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Hei igjen...Nok engang er det jeg som søker hjelp her på hardware.no forumet. Helt siden jeg kjøpte splitter ny PC for rundt 4 mnd siden, har jeg hatt problemer. Enten så fryser hele bildet og lyden lager et kretsløp med feks 2 sek som den spiller om og omigjen. Feks om jeg skyter med awp i CS, så gjentar lyden seg. Er jeg heldig så "slipper" PC'n frysen etter rundt 30 sek, hvis ikke så fryser den seg helt, og jeg må reboote. problem2: Jeg får stadig feilmeldinger i Windows, "Windows kan ikke lese filen: blablabla" osv. Etter at jeg tok ut rambrikke nr 2, så har jeg ihvertfall ikke sett noe til problem nr2, men PCn fryser stadig. aner ikke hva dette skyldes, men jeg tenker litt på Minne eller Skjermkort.. Noen som kan hjelpe meg? Ville vært evig takknemmelig. PS: Formaterte på Lørdag, installerte så nye drivere til alle komponenter. Jeg fikk faktisk en feilmeldig under installasjon av windows, der de spurte om jeg ville avbryte installasjon eller fortsette. Jeg fortsatte, og fikk den samme meldingen stadig i Windows, men etter at jeg tok ut den ene ramen, så ga ihvertfall det problemet seg. Nå sitter jeg altså bare igjen med "frys" Mvh Petter Lenke til kommentar
Sealine Skrevet 12. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2004 der fikk jeg tilbake problem2, setter inn den andre ram brikken igjen. Da er det nok ikke ramen så lenge ikke begge to er defekte isåfall... så utrolig gøy og bruke 15 høvdinger på noe som ikke fungerer. /&(#! skal jeg gjøre da?! Hvor kan jeg eventuelt sende den til repp? -komponenter kjøpt fra: -komplett -microplex -mpx Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Først bør vi ha alle spec på maskinen du har. Hvilken type RAM har du, og hva slags hastighet kjører du den på? Hvordan er temperaturen på CPU? Og hvilke spenninger leser du av? Lenke til kommentar
unabomber Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Jeg har hatt akkurat det samme problemet som deg i de siste månedene. Jeg kjøpte meg ny pc for ca 5 mnd siden og fikk problemet som du har etter ei lita stund. Da jeg hadde prøvd absolutt alt, sendte jeg inn hk, cpu og ram til komplett.no. Jeg fikk nytt hk, men problemet vedvarte. Jeg tenkte at det kanskje likevel var cpu'n som det var nå galt med. Prøvde med en tregere cpu som jeg fikk låne, og da funket plutselig alt. Etterpå prøvde jeg å klokke ned min egen cpu, og da fungerte også alt. Så problemet er tydeligvis at hk, ikke taklet cpu'n min. Har nå sendt alt tilbake til komplett.no igjen og håper de få¨r gjort nå med det. Altså du kan prøve å klokke ned prosessoren, det kan hende at det funker Lenke til kommentar
Sealine Skrevet 12. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2004 hmm.. Jeg har aldri vært borti klokking, og må inrømme at det frister lite. Jeg vil heller ha en ny komponent i erstatnig om dere skjønner. Specs: Abit NF7-S 2.0 AMD Athlon XP2500 Seagate Barracuda 80GB S-ATA 8MB Cache (2x) Corsair XMS PRO PC3200 400MHz 512DDR Sapphire Radeon 9500 PRO kjøpte PCn min gjennom onkel og hans bedrift, så jeg får håpe han ikke har glemt brukernavn og pass til de 3 forskjellige netthandlene... Tviler litt på at problemet ligger i HDD eller Ram, men jeg vet jo gentlig ingenting, og har heller ingenting og gå etter Vel tviler på at det skyldes temp, CPU: 45, Motherboard: 32, kabinett: 26. (CPU pleier og ligge på ca 40) spenningen, hva vil det si? petter Lenke til kommentar
unabomber Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Du trenger selvsagt ikke klokke ned, men jeg tror at det kanskje er hk ditt som er defekt. For mitt hk skal også egentlig tåle hastigheten på cpu, men den klarer det ikke likevel. Men du får nesten bare snakke med butikkene og få de til å ta en titt på problemet. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Med spenningen tenkte jeg på hvor mange volt du leser av på de forskjellige "rails" Altså 12V, 5V og 3,3V Lenke til kommentar
Sealine Skrevet 12. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2004 Med spenningen tenkte jeg på hvor mange volt du leser av på de forskjellige "rails" Altså 12V, 5V og 3,3V skjønner. hvor kan jeg finne alle de forskjellige spenningene da? Og en ting til, er det noen butikker i Oslo du kan sende inn PCn til så de reparerer den for en viss sum? Selvom pcn består av mange forskjellige nettbutikker? Lenke til kommentar
Sealine Skrevet 12. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2004 Nå har jeg funnet spenningene, alle sammen faktisk. Vet ikke hva du trenger, så slenger på alt. -------------------------------------------------------------------- CPU Core Voltage: 1.66V VCC Voltage (+2.5V): 2.64V I/O Voltage (+3.3V): 3.28 - 3.29V +5 V: 4.99 - 5.02V +12 V: 11.85V -12 V: -11.95 - -12.03V -5 V: -5.25V - -5.30V 3.3V Dual Voltage: 5.53V Standby Voltage (+5V): 4.94V håper det hjalp.. Lenke til kommentar
SirDanceAlot Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Og en ting til, er det noen butikker i Oslo du kan sende inn PCn til så de reparerer den for en viss sum? Selvom pcn består av mange forskjellige nettbutikker? Kanskje ett av de rimligste i Oslo: datahjelp Du kan jo selv ta en titt på: kvasir Lenke til kommentar
Sealine Skrevet 12. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2004 Med spenningen tenkte jeg på hvor mange volt du leser av på de forskjellige "rails" Altså 12V, 5V og 3,3V unskyld "bumping", men er utrolig lysten på og høre hva du/dere har og si om spenningen jeg skrev inn.. Petter Lenke til kommentar
Eir1k Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Hadde samme problemet før jeg og..Cpu'en min ble for varm..Begynte å lukte svidd osv til meg da..Alt funket ved at jeg clocket ned CPU. Lenke til kommentar
Sealine Skrevet 13. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2004 Hadde samme problemet før jeg og..Cpu'en min ble for varm..Begynte å lukte svidd osv til meg da..Alt funket ved at jeg clocket ned CPU. hvordan klokker jeg ned cpu? hvor mye må jeg eventuelt klokke? fra 1.8GHz til 1.7 eller noe slikt? Lenke til kommentar
unabomber Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Du kna klokke ned cpu i bios. Tror det står på softmenu setup eller noe i den duren. Der kan du klokke ned cpu så mye du vil. Jeg klokket ned min ganske mye for å få den til å funke, du får nesten bare prøve deg litt fram. Lenke til kommentar
Lickmastr Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Skal ikke Abit NF7-S 2.0 vere et klokkevennlig kort? Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Med spenningen tenkte jeg på hvor mange volt du leser av på de forskjellige "rails" Altså 12V, 5V og 3,3V unskyld "bumping", men er utrolig lysten på og høre hva du/dere har og si om spenningen jeg skrev inn.. Petter Spenningene dine er fine. Hvis du ikke har klokket opp skal du heller ikke klokke ned så gløm det. Se side 4-14 i User´s Manual. Der skal første linjen være Memoty timings By SPD Hvis du ikke får valget By SPD (bør bios oppgraderes) setter du Memory timings EXPERT Row active 7 RAS to CAS 3 Row-pre.. 3 CAS Lat 2,5 Saver det og prøv.... Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Skal ikke Abit NF7-S 2.0 vere et klokkevennlig kort? Spar oss for sånnt tull..... Alle vet at kortert er klokkbart...... Lenke til kommentar
Swixz Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Du skulle vel ikke ha et IRQ problem...? Sjekk enhetsbeh. Lydkort og skjermkort kan ofte få IRQ konflikt.(samme IRQ) Lenke til kommentar
Sealine Skrevet 16. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2004 Du skulle vel ikke ha et IRQ problem...?Sjekk enhetsbeh. Lydkort og skjermkort kan ofte få IRQ konflikt.(samme IRQ) kan du forklare deg litt tydligere? Jeg tror du kan ha rett.. IRQ problemer, hva vil det si? Får en feilmelding når jeg installer windows, "couldent pass the Logo test". Noen, hjelp meg! Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Disable serial port 2.......... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå