thaoluan Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Hei ! Beklage med et stupid spørsmål, jeg klarte å sette inn usb-hardisk og få opp ftp-server. Men hvordan kan mine venner se min ftp-server. Håper å få hjelp fra flinke folk her. Takk Lenke til kommentar
thaoluan Skrevet 12. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2004 Hei ! Jeg glemte å si at jeg har Telenor ADSL, min router er Asus 500 G, USB hardisk Seagate 20Gb. Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Hvis ftp serveren er satt opp riktig skal det være enkelt. De kobler seg til ved å bruker IP adressen din, samt evnt. brukernavn og passord de har fått tildelt av deg. Tips: Gå hit for å finne IP adressen din. Lenke til kommentar
thaoluan Skrevet 12. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2004 Jeg ser det ftp-server kun fra min lokal_net ! Lenke til kommentar
Neo Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Dersom du har egen lokal ip og har satt opp ftp-server på port 21 (noe som er mest vanlig), må du konfigurere routern til å forwarde alle port 21 - requests til din maskin. Dersom du kan logge inn på routern din vha nettleseren din eller no, burde det være ganske enkelt. Vet ikke akkurat hvordan din router fungerer, desverre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå