Fellesutgifter Skrevet 17. august 2022 Del Skrevet 17. august 2022 krav på i fellesgjeld? Lenke til kommentar
Fellesutgifter Skrevet 17. august 2022 Forfatter Del Skrevet 17. august 2022 Hva har jeg krav på når jeg betaler fellesutgifter? Har fått vannlekkasje. Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 17. august 2022 Del Skrevet 17. august 2022 Fellesutgifter skrev (14 minutter siden): Hva har jeg krav på når jeg betaler fellesutgifter? Har fått vannlekkasje. Krav? Fellesutgifter er vel bare for å dekke kost og vedlikehold av fellesarealene? F.eks. vedlikehold av lys og renhold av trappeganger, drift og tilsyn av heis, vedlikehold og strøm til felles vaskerom, felles garasje osv. Fellesutgifter har vel ingenting å gjøre med leiligheten din som er private utgifter.. noe du sikkert også betaler. Ring forsikringsselskapet ditt ASAP om du har en vannlekkasje. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 17. august 2022 Del Skrevet 17. august 2022 (endret) Det er knapt med informasjon her, men fellesutgifter går vanlegvis til kommunale avgifter, vedlikehald, vaktmester, vasking, avdrag på fellesgjeld, forsikring på bygg, TV/internett osv. Kva forsikring som ev. dekkar ei vasslekkasje er umogleg å svare på utan meir informasjon. Typisk i sameie eller burettslag så har sameiet/burettslaget forsikring på sjølve bygningen og delar av røyrsystemet, og den enkelte eigar må ha innboforsikring for sin bustad. Ei vasslekkasje kan berøre delar som er dekka av både innbo og bygget. Ta kontakt med forsikringsselskap og ev. styret. Endret 17. august 2022 av Zeph Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 19. august 2022 Del Skrevet 19. august 2022 Dette spørs vel litt hvor vannlekasjen er. Hvis vannlekasjen er på vannrørene inn i din bolig kan det være borretslagets forsikring kan brukes. Ta kontakt med styret, og eventuelt eget forsikringsselskap. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå