Gå til innhold

Ny budsjetts pc til grafisk design studie!

Anbefalte innlegg

Skal starte på studiene igjen etter et deilig år opphold!

må da skaffe meg en ny data, men ettersom jeg har litt knapt med penger blir det bare en i budsjettsklassen her!

Skal hovedsakelig brukes til bildebehandling osv.. photoshop, illustrator, quark, indesign, dw, flash, osv.. og gjerne alle samtidig :)

Har fra før: skjerm, mus/tastatur, cpu kjøler, harddisk ( 120gb 8mb catch)

Har sett på dette oppsettet:

Hovedkort: Asus A7V600

CPU: AMD XP 2500+

RAM: 2x 512Mb DDR400 PC3200 Kingmax

Skjermkort:PowerColor ATi Radeon 9200 128Mb DVI

CD drev:Billigste cd brennern jeg finner.

Kabinett:Antec SLK2600

Skulle også da egentlig hatt en zip drive til å flytte filer til og fra skolen, men lurte på om det kanskje var en bedre løsning og bare kjøpe seg en usb thumbdrive istedet?

de er jo såpass billige nå at det ville faktisk lønne seg.

men trenger jo da en som fungerer både på mac og pc uten å måtte installere noe drivere.. noen erfaringer?

Er ikke hardcore gamer så tror skjermkortet vil funke bra til mitt formål, og at det er vifteløst virker veldig tiltrekkende! liker ikke støy.

Noen tips eller anbefalinger og komme med så tar jeg imot alt med et smil! :)

- phax

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tja. siden du sier at du liker spill så ville jeg godt for 9600 skjermkort for jeg tror 9200 ikke vil gå normalt på de spilla som kommer etterhvert. hl2 er jo et must for de fleste. Men du kan jo oppgradere da, om du føler for det. Ellers var dette opsette som jeg ville gjort selv, nesten. ser bra ut.

Det at jeg ville hatt msi hk er fordi jeg har bare gode erfaringer med det.Det har jeg ikke med asus og abit. Men det er mer personlig. Mange mener det motsatte.

Lenke til kommentar
Er ikke hardcore gamer så tror skjermkortet vil funke bra til mitt formål, og at det er vifteløst virker veldig tiltrekkende! liker ikke støy.

nå tror jeg du har lest litt for fort i svingene her.. ;)

Har bare hatt gode erfaringer med asus egentlig!

(edit: blanda msi og abit ang den northbridge vifta!)

Endret av phax
Lenke til kommentar

joda du har rett i det.

skjermen er ikke top of the line, men har god fargegjengivelse så jeg klarer meg nok med den ut dette året også!

men var egentlig mer interessert i å få tilbake melding på oppsettet mitt?

og om usb thumbdrive mellom mac/pc er en bedre (enklere/billigere) løsning en zip drive?

Lenke til kommentar

Hei!

Ville ihvertfall ikke anbefale Zip-drive, av følgende årsaker:

- Lav kapasitet

- Høy pris

- Datatap (det beryktede Click-of-Death)

- Utdatert teknologi og lav kompabilitet

En Thumbdrive er helt kurant hvis du ikke krever så mye kapasitet, men har den ulempen at minnet ikke kan "swappes" så man er nødt til å slette data for å få plass til nytt.

Men, hvis budsjettet ditt tåler det: Portabel harddisk!!

Du får kjøpt kabinett (FireWire/USB2) og en grei harddisk (trenger ikke å være så kjapp - gå for størst kapasitet) for litt over tusenlapen....

Lykke til med kjøp og studier!

:)

Lenke til kommentar
Skulle også da egentlig hatt en zip drive til å  flytte filer til og fra skolen, men lurte på om det kanskje var en bedre løsning og bare kjøpe seg en usb thumbdrive istedet?

de er jo såpass billige nå at det ville faktisk lønne seg.

men trenger jo da en som fungerer både på mac og pc uten å måtte installere noe drivere.. noen erfaringer?

Hvorfor ikke bare bruke CD-RW platter?

RW kan du jo brenne flere ganger på, så du trenger ikke kjøpe så mange. Så veldig dyre er de jo heller ikke.

Bare et forslag...! :yes:

Lenke til kommentar

Jeg sitter på en mac mens alle andre på skolen har pcer.. Og ja det er VELDIG praktisk med en thumbdrive. Jeg har 256 mb men ville gjærne hatt en litt større. Det er ikke noe problemer med OSX og win XP mens med win 98 osv, må man vist ha en driver cd eller noe. Men jeg ville gått for en thumbdrive på 512mb. En cd blir skrapt opp osv...

Lenke til kommentar

cd-rw blir ikke aktuelt ettersom ikke alle skole maskinene har cd brenner... tungvint system uansett.

nei satser nok på en thumbdrive!

blir ikke å kjøpe brukt her i norge hvertfall, skal studere i australia og flytter om en mnd'e, sitter og setter sammen litt maskiner på australske webshopper så jeg er klar til og bestille når jeg kommer ned! :)

takker for alle svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...