adale Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Jeg ser at flere kjøper mobiler i Tyskland ofg England. Virker de i Norge og har de norsk ordliste? Sony Ericson f.eks? Grunnen til at jeg spør er et jeg kjenner en som kjøpte mobil i Frankrike og den virket ikke i Norge selv om den hadde sammem GSM-system. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Så lenge det er GSM 900-1800 mobiler skal de jo virke der det er et slikt GSM-nett. Har selv kjøpt Nokia på filippinene, den hadde ikke norsk ordliste, det måtte jeg fikse selv når jeg kom hjem. Lenke til kommentar
adale Skrevet 12. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2004 kan jeg laste ned ordliste gratis fra produsenten, eller må jeg betale for det hos et serviceverksted? Hvor mye i så fall? Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Til min gikk det ikke ann å laste ned noe gratis, vet ikke hvordan det er med andre produsenter. Men det er et firma som kaller seg "Mobilfiksern" som gjorde det for meg for 375 kroner. Litt småsurt hvis telefonen du har kjøpt ikke var mer enn 3-400 kroner billigere enn i Norge i utgangspunktet da. Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Men det er et firma som kaller seg "Mobilfiksern" som gjorde det for meg for 375 kroner. Gjøres ikke dette med å oppdatere firmwire? Jaja, de er vel proffe da! Men utenlandsk mobil burde funke i Norge... Lenke til kommentar
Gaute Holmin Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Gjøres ikke dette med å oppdatere firmwire? Firmware ja ...men det er ikke alle modeller/merker som lar deg laste ned dette selv, de tvinger deg til å gå til butikk, eller andre mobilreperatører. Siemens er eksempel på en leverandør som lar deg gjøre dette selv, har gjort det flere ganger, og det er intet problem! Lenke til kommentar
dialafc Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Når det står feks unlocked to all networks, på feks ebay, betyr dette at jeg kan bruke telefonen i Norge? Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Når det står feks unlocked to all networks, på feks ebay, betyr dette at jeg kan bruke telefonen i Norge? Hvis den støtter gsm 900 og 1800(?) så kan du bruke den i Norge ja. Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Gjøres ikke dette med å oppdatere firmwire? Firmware ja ...men det er ikke alle modeller/merker som lar deg laste ned dette selv, de tvinger deg til å gå til butikk, eller andre mobilreperatører. Siemens er eksempel på en leverandør som lar deg gjøre dette selv, har gjort det flere ganger, og det er intet problem! Kan man legge til språk på Siemens telefoner uten noe særlig med utstyr ? Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Det hadde jo vært litt fett å komme hjem med en mobil som ingen andre har som er helt ny i Japan feks. Da er det ikke no problem å bestille derfra, eller Tyskland ol da, da de nyere mobilene kan oppgraderes til nyere firmwire. Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 (endret) Gjøres ikke dette med å oppdatere firmwire? Firmware ja ...men det er ikke alle modeller/merker som lar deg laste ned dette selv, de tvinger deg til å gå til butikk, eller andre mobilreperatører. Siemens er eksempel på en leverandør som lar deg gjøre dette selv, har gjort det flere ganger, og det er intet problem! Det beste er vel å gå til et servicesenter som gjør dette. Jøss, har Siemens det sånn?? Kanskje fordi dem ikke gidder å gjøre det selv. EDIT 1: Firmware da mente jeg EDIT 2: Trykkleif EDIT 3: Trykkleif (Må skjerpe skrivinga mi littegrann) Endret 12. januar 2004 av Alderon Lenke til kommentar
Kamera Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Kan man legge til språk på Siemens telefoner uten noe særlig med utstyr ? Alt du trenger er en vanlig datakable for den modellen du vil oppgradere, så laster du ned språk og firmware fra my-siemens. Lenke til kommentar
TheScorp Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Dette med at du betaler for å få lagt til språk er jo strengttatt bare teit. Jeg spurte på en sjappe her, om de kunne legge inn støtte for norsk språk også når jeg oppdaterte firmwaren, og wiiips. Firmware upgrader kan dere som bruker SE få gratis, så lenge det er garantitid på telefonen, altså cirka ett år. Lenke til kommentar
adale Skrevet 12. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2004 Så jeg kan levere den inn på et hvilket som helst servicesenter (som Mobilfiksern) og få oppgraderingen gratis? Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Jepp tror det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå