Gå til innhold

toppen av uflaks?

BassGear

Anbefalte innlegg

Vet dette er litt off topic men har dere hatt noen dager da alt innen overklokking går til h*****? Kan også være vanlige pc- problemer. isåfall beskriv. :yes:

Kan beskrive en dag alt gikk galt.

Fil serveren vår røk mens vi LAN'a. CPU blokken på den datt av siden en viss idiot hadde kødda med den. Og ikke nok med det, den ene harddisken i min maskin bestemmer seg for å brenne opp. lukta svidd av noen deler osv. Og når det så ut som det ikke kunne bli værre så snubla jeg i alle nettverks ledningene og kjørte hodet rett i skjermpluggen på geforce 4 kortet mitt så det knekker. men med loddebolt og tinn gikk dette bra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

litt offtopic ja! :p

har hatt sånne dager jeg å :( det er ikke noe moro, greide å ødelege en hardisk og en skjerm :blush:

Du har hadd skikkelig uflaks du! kan ikke samenlignes med det lille jeg har vært igjennom.

Føler med deg!

Enkelte dager kan alt gå galt innen pc!

Lenke til kommentar

Så du kjørte hodet inn i pc-en, så skjermkortet ditt knakk? og du loddet det bare sammen igjen?

Og kjøleblokka på Filserveren deres DATT AV? Var han som køddet med den, bak hk og skrudde av skruene, eller brukte han skrujern til å pelle av festet på socketen?

Vær så snill.

Dumme løgnhistorier har vi hørt nok av på dette forumet nå.

:roll:

Lenke til kommentar

Vin tyngste dag innen hardware:

Eg hadde nettopp fått ein XP2200 og skulle sette den inn i min flunka nye maskin. Første, andre og tredje gangen gikk det fint, men eg skulle lage noken viftehull og litt forskjellig så CPU\kjøler\vifte og PSU måtte ut og inn ein rekke ganger.

Så etter at alt var klart skulle eg sette den på. Boota, gikk inn i POST, temperatur...80 grader...svart skjerm, skrudde på igjen, svart skjerm. Tok av kjøler, vifte for n'te gang og såg at eg såklart hadde knust eine hjørnet på CPUen. Tenkte eg skulle sjekke at hovedkortet fremdeles var intakt så eg tok CPUen frå kontorPCen til foreldra mine og klarte selvfølgelig å knuse den kjerna også på første forsøk.

Så var det berre å bestille ny XP2400 og ein stk 1,2ghz. Mens eg var i gang bestillte eg også ein shim fra Microplex og ventet til eg fekk shim'en før eg satte på CPU.

Nå funker alt fint, men eg har lært av mine feil.

Lenke til kommentar

En gang da jeg skulle teste skjermkortet mitt på broderen sin pc, så knakk jeg av en av de små lille bitene som er på hovedkortet(leder strøm?). I hvert fall, svart skjerm.

Men heldig som jeg var kjenner jeg en som jobber på Nera. Denne damen lodder vanligvis deler som hører til på F16. Så alt ordnet seg til slutt!! Eneste minuset er at jeg har mistet muligheten for overføring til tv. Nesten som om videoutgangen er helt død.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...