Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Beskyttelse av hjulmuttere

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har tatt på meg jobben å pusset og polert hjulmutterene til min pickup. Noen som har et godt produkt i tanken som beskytter disse mot tjære og asfalt? Et lite tillegsspørsmål; gjør det noe at den er polert før det settes inn med noe?

Takker og bukker for svar, Andreas.

20220611_231404.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
andreas.na skrev (11 timer siden):

Savnet må være stort når en har hatt en slik doning 😍

Det er det. Tro du meg, savnet er der. Hadde selv en 1987 Chevrolet Beauville van (G20 spec), 5.0 liter V8 bensin.
https://www.diskusjon.no/topic/1910881-ranger-bilene-du-har-eid-og-skriv-litt-om-de/?do=findComment&comment=26105129

Brukte ~1.1 liter pr. mil ved veldig pen kjøring og 2+ liter hvis jeg stod på litt. Men det var verdt hver krone.
Lengste jeg kjørte non-stop med den var 25 mil og det kjentes som om jeg hadde tatt meg en blund når jeg kom frem. Var en båt i svingene, men en myk seng på strekkene.

Trengte ny lakk og litt slark i styringen, men ikke noe problem med karosseri eller drivverk. Angrer som en hund på at jeg solgte den!
Men jeg hadde ikke plass til 2 biler, og jeg trengte noe som fungerte på vinteren også, så da ble en det polsk diesel rotte (har kun hatt trøbbel med '08 VW Caddy'en).

Lenke til kommentar
15 hours ago, Hanhijnn said:

Man får kjøpt mutterhetter til å beskytte hjulmutterne.

Eksempel:

image.png.22f3bd894e73859d3b8907e87b980036.png

Hvis man skal bruke disse MÅ man ta de av og rengjøre innvendig og vaske boltene. Når jeg jobbet som mekaniker var det ikke mye som var like frustrerende som å møte på en bil hvor eieren hadde satt på sånne og de satt bom fast. Ihvertfall når de var laget av stål og hadde rusta seg fast, er til å rive ut håret av hehe. 

Lenke til kommentar
Fenrisúlfr skrev (På 19.8.2022 den 23.59):

Hvis man skal bruke disse MÅ man ta de av og rengjøre innvendig og vaske boltene. Når jeg jobbet som mekaniker var det ikke mye som var like frustrerende som å møte på en bil hvor eieren hadde satt på sånne og de satt bom fast. Ihvertfall når de var laget av stål og hadde rusta seg fast, er til å rive ut håret av hehe. 

Jeg har 2 sett. Begge i plast. Ett sett i kromplast, og ett sett i mattsvart plast. Fulgte også med et redskap for å lett plukke de av (den svarte klypa på bildet).

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...