andreas.na Skrevet 14. august 2022 Del Skrevet 14. august 2022 Hei, Jeg har tatt på meg jobben å pusset og polert hjulmutterene til min pickup. Noen som har et godt produkt i tanken som beskytter disse mot tjære og asfalt? Et lite tillegsspørsmål; gjør det noe at den er polert før det settes inn med noe? Takker og bukker for svar, Andreas. Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 18. august 2022 Del Skrevet 18. august 2022 Ah savner pickupen. Solgte nettopp en Dodge RAM 1500 selv. Hva med litt kobberspray fra Motip? https://bilpleievelgeren.no/ting_til_garasjen-kjemi-varemerker-motip/motip_copper_spray_500_ml__3416300 Lenke til kommentar
andreas.na Skrevet 18. august 2022 Forfatter Del Skrevet 18. august 2022 Savnet må være stort når en har hatt en slik doning 😍 Slettes ikke dumt tips, takker! 🙌🏼 1 Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 18. august 2022 Del Skrevet 18. august 2022 Savnet er stort. Men det var relativt stor doning å dure til og fra barnehagen med, ikke billig på mila lenger heller 😬 Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 18. august 2022 Del Skrevet 18. august 2022 Dodge RAM… Noen av dere som har opplevd ‘Death wobble‘? 1 Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 18. august 2022 Del Skrevet 18. august 2022 Haha good lord. Det var et grovt tilfelle. God kombinasjon av mye greier der vel. Ikke opplevd. Det sagt, var da ikke mangel på mye annet som resulterte i mange timer i garasjen. Men savner den fordet. Eneste minnet jeg har er restene av oljesøl på asfalten forann garasjen der den stod. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 18. august 2022 Del Skrevet 18. august 2022 andreas.na skrev (På 14.8.2022 den 23.55): Noen som har et godt produkt i tanken som beskytter disse mot tjære og asfalt? "Quick-Glo" og nei man skal ikke bruke kobberspray for å bestytte dem. Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 18. august 2022 Del Skrevet 18. august 2022 mobile999 skrev (7 minutter siden): "Quick-Glo" og nei man skal ikke bruke kobberspray for å bestytte dem. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 18. august 2022 Del Skrevet 18. august 2022 (endret) Kobberspray er anti-sieze. Det brukes ikke for å beskytte overflaten på utsiden av hjulmutterene. Endret 18. august 2022 av mobile999 Lenke til kommentar
andreas.na Skrevet 19. august 2022 Forfatter Del Skrevet 19. august 2022 Takk for innblikket, mobile! 👌🏼 Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 19. august 2022 Del Skrevet 19. august 2022 andreas.na skrev (11 timer siden): Savnet må være stort når en har hatt en slik doning 😍 Det er det. Tro du meg, savnet er der. Hadde selv en 1987 Chevrolet Beauville van (G20 spec), 5.0 liter V8 bensin. https://www.diskusjon.no/topic/1910881-ranger-bilene-du-har-eid-og-skriv-litt-om-de/?do=findComment&comment=26105129 Brukte ~1.1 liter pr. mil ved veldig pen kjøring og 2+ liter hvis jeg stod på litt. Men det var verdt hver krone. Lengste jeg kjørte non-stop med den var 25 mil og det kjentes som om jeg hadde tatt meg en blund når jeg kom frem. Var en båt i svingene, men en myk seng på strekkene. Trengte ny lakk og litt slark i styringen, men ikke noe problem med karosseri eller drivverk. Angrer som en hund på at jeg solgte den! Men jeg hadde ikke plass til 2 biler, og jeg trengte noe som fungerte på vinteren også, så da ble en det polsk diesel rotte (har kun hatt trøbbel med '08 VW Caddy'en). Lenke til kommentar
Fenrisúlfr Skrevet 19. august 2022 Del Skrevet 19. august 2022 Bruk voks eller fett på utsiden, gjengene liker jeg å bruke keramisk pasta på, da det virker som det tiltrekker seg mindre dritt enn det kobber løsninger gjør og det setter seg ikke fast hvis det tørker ut/blir for varmt. Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet 19. august 2022 Del Skrevet 19. august 2022 Får egen voks til metall hos de fleste som selger bilpleie. Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 19. august 2022 Del Skrevet 19. august 2022 Man får kjøpt mutterhetter til å beskytte hjulmutterne. Eksempel: Lenke til kommentar
andreas.na Skrevet 19. august 2022 Forfatter Del Skrevet 19. august 2022 Oi! Her var det masse fint å prøve ut! Takker for fine svar 🙌🏼 1 Lenke til kommentar
Fenrisúlfr Skrevet 19. august 2022 Del Skrevet 19. august 2022 15 hours ago, Hanhijnn said: Man får kjøpt mutterhetter til å beskytte hjulmutterne. Eksempel: Hvis man skal bruke disse MÅ man ta de av og rengjøre innvendig og vaske boltene. Når jeg jobbet som mekaniker var det ikke mye som var like frustrerende som å møte på en bil hvor eieren hadde satt på sånne og de satt bom fast. Ihvertfall når de var laget av stål og hadde rusta seg fast, er til å rive ut håret av hehe. Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 22. august 2022 Del Skrevet 22. august 2022 Fenrisúlfr skrev (På 19.8.2022 den 23.59): Hvis man skal bruke disse MÅ man ta de av og rengjøre innvendig og vaske boltene. Når jeg jobbet som mekaniker var det ikke mye som var like frustrerende som å møte på en bil hvor eieren hadde satt på sånne og de satt bom fast. Ihvertfall når de var laget av stål og hadde rusta seg fast, er til å rive ut håret av hehe. Jeg har 2 sett. Begge i plast. Ett sett i kromplast, og ett sett i mattsvart plast. Fulgte også med et redskap for å lett plukke de av (den svarte klypa på bildet). 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå