andreas.na Skrevet 14. august 2022 Del Skrevet 14. august 2022 Hei, Jeg har en Ford Ranger T6, 2017 Facelift (3,2l 200 hk) - som har rundt 70.000 km på klokka. Bilen har hatt full service til nå. Problemet oppstår ved full rotasjon av rattet, enten om jeg svinger til høyre eller venstre - ved at forhjulene vil lugge eller nærmest hoppe. Dette er uavhengig om jeg har den i bakhjul- eller firehjulsdrift og om det er fast eller løst underlag. Andre ganger kan den "oppføre" seg pent og ikke lugge. Bilen er ikke gjort noen modifikasjoner med og står på standard dekkdimensjoner (265/65 R17). Er det noen som har vært borti noe lignende før, eller har en teori på hvor feilen kan ligge? Takker og bukker for svar. - Andreas Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 14. august 2022 Del Skrevet 14. august 2022 andreas.na skrev (45 minutter siden): Problemet oppstår ved full rotasjon av rattet, enten om jeg svinger til høyre eller venstre - ved at forhjulene vil lugge eller nærmest hoppe Fikk ikke helt tak i om det er med rullende hjul eller stillestående? Noen (u)lyder når dette skjer? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 14. august 2022 Del Skrevet 14. august 2022 andreas.na skrev (54 minutter siden): ved at forhjulene vil lugge eller nærmest hoppe. Dette er uavhengig om jeg har den i bakhjul- eller firehjulsdrift Sikker på at firhjulsdrift blir koblet ut? Eneste jeg kan komme på ihvertfall Du får ta den med til merkeverkstedet så får de sett på det. Lenke til kommentar
andreas.na Skrevet 15. august 2022 Forfatter Del Skrevet 15. august 2022 Det er når bilen er i bevegelse - ingen lyd som oppstår når dette skjer.. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 15. august 2022 Del Skrevet 15. august 2022 andreas.na skrev (3 timer siden): Det er når bilen er i bevegelse - ingen lyd som oppstår når dette skjer.. Du snur på rattet når bilen står stille? Da er det ikke rart at den lugger.. Lenke til kommentar
Patek Skrevet 15. august 2022 Del Skrevet 15. august 2022 Det er "ganske normalt" at biler kan slite litt med fullt rattutslag, spesielt med drivakslinger foran, uten at jeg har noen kjennskap til denne bilen. Men du har vel nybilgaranti som fortsatt gjelder eller gå ut i år? Det beste er vel å spørre forhandler/verksted om det er normalt, eller om de evt kan se på det. Lenke til kommentar
andreas.na Skrevet 15. august 2022 Forfatter Del Skrevet 15. august 2022 Dubious - bilen er helt fin å svinge stillestående, og i fart; og det kjennes ikke i rattet. Luggingen skjer på utsida.. 🙂 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå