Gå til innhold

Boxed vifte for A64 på Abit KV8-MAX3

Demolish

Anbefalte innlegg

Har hittil lest to artikler som omfattet Abit KV8-MAX3 og boxed vifte Athlon 64 3000+.

Begge sa at det var umulig å sette på boxed vifta pga. den luftekanalen på toppen av hovedkortet.

1)

De skruene som fester viftekanalen skal skrues ut, for at du så skal bruke de skruehullene til å feste hovedkortet til kabinettet

2) Det går å sette på boxed-vifta (kjøleribba) med denne luftekanalen på.

Ved første forsøk feilet det - den plastarmen som skal bøyes for å feste ribba ordentlig fikk ikke plass pga. luftekanalen. Men så gjorde jeg noe som testerne i de to artiklene jeg har lest ikke gjorde:

Jeg prøvde å sette boxedvifta den andre veien, med plastarma FRA luftekanalen. Snap->in place med en gang.

Så til konklusjonen/moralen:

Jeg vurderte å ikke kjøpe dette hovedkortet pga. angitte problemer med festing av kjøleribbe.

Derfor: Sjekk grundig det som gjøres av testerne. De er absolutt ikke perfekte (no offence, hardware.no ;) )

Grunnen til at jeg sier (skriver) dette er fordi ett av hovedargumentene mot dette hovedkortet er at det ikke går an å feste boxedvifta uten å måtte demontere hovedkortet.

Så for såvidt jeg ser nå, er de eneste negative argumentene mot hovedkortet at det ikke har en AGP/PCI lock. (Men en har da 200MHz raskere HT enn de hovedkortene som har agp/pci lock... hvorfor ha muligheten til å klokke FSB når du likevel får dårligere ytelse?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...