Simen1 Skrevet 24. august 2022 Del Skrevet 24. august 2022 Fibonacci skrev (3 timer siden): Løsningen var naturligvis å ikke skyte Freya 🙄 I og med at @Abigor ikke klarer å finne en måte dyret kunne vært reddet på venter jeg nå egentlig bare på hvilken annen avlivingsmetode som hadde vært bedre enn skyting. Jeg venter i spenning.. 2 Lenke til kommentar
Iki Skrevet 24. august 2022 Del Skrevet 24. august 2022 Simen1 skrev (1 time siden): I og med at @Abigor ikke klarer å finne en måte dyret kunne vært reddet på venter jeg nå egentlig bare på hvilken annen avlivingsmetode som hadde vært bedre enn skyting. Jeg venter i spenning.. kanskje dette hadde vært beste løsning? 1 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 24. august 2022 Forfatter Del Skrevet 24. august 2022 2 hours ago, Simen1 said: I og med at @Abigor ikke klarer å finne en måte dyret kunne vært reddet på venter jeg nå egentlig bare på hvilken annen avlivingsmetode som hadde vært bedre enn skyting. Jeg venter i spenning.. Du også? 🤣 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 24. august 2022 Forfatter Del Skrevet 24. august 2022 3 hours ago, Fibonacci said: Mantraet i dette togkrasjet av en tråd er "det har jeg allerede sagt!", "det har jeg ikke sagt!", og "whataboutism!". Det var ensidig fremstilling. Jeg har sett en del andre bidrag til togkrasjet som du har unnlatt. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 24. august 2022 Forfatter Del Skrevet 24. august 2022 3 hours ago, SilverShaded said: Her har du nok rett...tror ikke Abigor har tenkt så veldig mye lenger. En typiski følelsesbasert reaksjon, det er bare å se på tittelen på denne tråden, hvor hen brukte ordet "drepte", som har en ganske odiøs klang. Ja ordbrukene har vi allerede vært igjennom. Noen velger å kalle militæroperasjonen i Ukrain for "krig" osv. Lenke til kommentar
Iki Skrevet 24. august 2022 Del Skrevet 24. august 2022 Abigor skrev (17 minutter siden): Du også? 🤣 Hvor er sitatet? 1 Lenke til kommentar
Fibonacci Skrevet 24. august 2022 Del Skrevet 24. august 2022 (endret) Han har ikke noe å komme med. Bare svada-svar og tomprat. På grensa til trolling. Nå kommer det garantert mer. Endret 24. august 2022 av Fibonacci 1 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. august 2022 Del Skrevet 24. august 2022 Abigor skrev (27 minutter siden): Du også? 🤣 Ja, jeg venter også. Det er sikkert flere som ikke gidder å skrivet et innlegg for å si det.. "Alle" venter på deg. 1 Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 24. august 2022 Del Skrevet 24. august 2022 13 hours ago, Iki said: Du kan helt fint nevne for eksempel frakt med en brønnbåt, men da må du for eksempel ha en ide om hvordan dyret skulle fanges. Noe som gir null mening å kreve. Detaljplanlegging på det nivået må gjøres av folk med riktig kompetanse. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. august 2022 Del Skrevet 24. august 2022 geir__hk skrev (15 minutter siden): Noe som gir null mening å kreve. Detaljplanlegging på det nivået må gjøres av folk med riktig kompetanse. Jeg er enig med Iki. En 5-åring kan si "noen klarer det sikkert på et eller annet vis", uten å ha noen som helst realistisk snøring på det. Saken er at det har kommet gode saklige grunner for at valget ble som det ble, mens virkelighetsfjerne neisierne påberoper seg retten til å mene noe annet, uten å ha noe saklig grunnlag for det. Nå har for eksempel bedøvelse og brønnbåt-hypotesene blitt nokså grundig tilbakevist som urealistiske, så hva tenker du og @Abigor på da? Klamre dere fast i de urealistiske hypotesene eller har dere noe nytt og mer substansielt? Jeg venter i spenning.. 1 Lenke til kommentar
Iki Skrevet 24. august 2022 Del Skrevet 24. august 2022 geir__hk skrev (48 minutter siden): Noe som gir null mening å kreve. Detaljplanlegging på det nivået må gjøres av folk med riktig kompetanse. Når du motsetter deg løsningen til de med kompetanse så må du selv ha en plan. Det gir langt mindre mening å si at de kunne gjort ting annerledes, men så nekte å si hva de kunne gjort. Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 25. august 2022 Del Skrevet 25. august 2022 Leave Frøya alone! (Old school youtube, men føles mer relevant enn noen gang) Spoiler 1 Lenke til kommentar
Nepa Skrevet 1. september 2022 Del Skrevet 1. september 2022 Det kunne ha vært en dugnad for å ta småbåtene på land, for det var dem hun lå på. I går annonserte Veterinærinstituttet at obduksjonen var ferdig. Tror dette ble nevnt av Nrk Oslo og Viken, og enkelte andre. Det ble ikke stort oppslått. De har skutt et friskt dyr. På et bilde dokumenterer de selv den tvilsomme handlingen... Freya ligger på vitenskapsfolkenes bord. Hun ser hel ut her, men det er trolig blod som strømmer ut på bordet fra den ene sida av hodet. 😪 https://www.nrk.no/osloogviken/freya-dode-momentant-1.16086349 2 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. september 2022 Del Skrevet 1. september 2022 Obduksjonen er klar. Da er det bare å starte etterforskninga for å finne gjerningsmannen. 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. september 2022 Del Skrevet 1. september 2022 Nepa skrev (3 timer siden): På et bilde dokumenterer de selv den tvilsomme handlingen... Freya ligger på vitenskapsfolkenes bord. Hun ser hel ut her, men det er trolig blod som strømmer ut på bordet fra den ene sida av hodet. 😪 Tilsom? All tvil er nå lag til side - Frøya ble skutt slik dyr bør skytes. Døde momentant! Jobben var altså godt utført akkurat slik det bør gjøres. Veldig fint at de fikk brukt skrotten til forskning i hvert fall. Hadde jo håpet på en grillfest i tillegg, men regner med den bare dumpes i et forbrenningsanlegg som hunder og katter osv som blir avlivet. 1 1 Lenke til kommentar
Iki Skrevet 1. september 2022 Del Skrevet 1. september 2022 Nepa skrev (3 timer siden): Det kunne ha vært en dugnad for å ta småbåtene på land, for det var dem hun lå på. Og etter at man da har fjernet alle båtene i fjorden? Regner med at du ikke tenker tusenvis av folk skal ha båtene sine på land resten av livet? Nå som du har fått dyret til å komme inn på land for å slappe av, slik at det blir enda mer nærgående mennesker, hva er planen da? Forby mennesker fra området? 1 Lenke til kommentar
O3K Skrevet 1. september 2022 Del Skrevet 1. september 2022 sedsberg skrev (4 timer siden): Da er det bare å starte etterforskninga for å finne gjerningsmannen. Blir nok henleggelse etter bevisets stilling. Lenke til kommentar
Nepa Skrevet 1. september 2022 Del Skrevet 1. september 2022 Iki skrev (2 timer siden): Regner med at du ikke tenker tusenvis av folk skal ha båtene sine på land resten av livet? Etter kort tid kunne situasjonen vært flyttet til Sverige, eller til Sørlandet. Men tenk så greit hvis svenskene hadde fått slike sinte reaksjoner. En hvalross er mer intelligent enn delfiner, og trolig også smartere enn en del mennesker (en god del?). Men hun så ikke for seg hvilken fare hun befant seg i. 2 Lenke til kommentar
Iki Skrevet 1. september 2022 Del Skrevet 1. september 2022 Nepa skrev (3 minutter siden): Etter kort tid kunne situasjonen vært flyttet til Sverige, eller til Sørlandet. Men tenk så greit hvis svenskene hadde fått slike sinte reaksjoner. Er ikke helt sikker på hva du mener her? Skal dyret flyttes til sørlandet? Eller skal alle i Oslo flytte båtene sine til sørlandet? Jeg vil påstå at begge er særdeles dårlige løsninger. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå