maym Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Jeg har opperativsystem Windows 2000 pro. Når jeg starter min maskin kommer Windows startsiden opp først. Deretter forsetter maskinen og jobbe i 5 sek. og "min datamaskin" mappen blir åpnet og lagt som forside.Trykker jeg på krysset i høyre hjørne, legges den ned og Windows-siden ligger bak. Hvordan skal jeg få få stillt inn maskinen min slik at ikke "min datamaskin" blir forside når jeg starter maskinen? Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Ta en titt i "oppstart" folderen under start-programmer. Alt som ligger her blir kjørt når du starter maskina. Lenke til kommentar
maym Skrevet 13. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2004 Var det dette du mente? Trykket på "start meny", trykket på "programmer", trykket på "oppstart". Der ligger kun: "ulitmate.zip - quick start Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Var det dette du mente?Trykket på "start meny", trykket på "programmer", trykket på "oppstart". Der ligger kun: "ulitmate.zip - quick start Var nok der han mente ja. Ellers så kan du jo på på START ---> Kjør ---> skriv inn msconfig. Inne der skal du kunne få se en detaljert liste over hva som startes opp med maskinen. Har dessverre ikke dette foran meg nå, siden jeg er på jobb. Lenke til kommentar
baldviking Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Start->Kjør->msconfig->Oppstart Der burde det ligge en liten vbs-fil som nok ikke burde ligge der... Lenke til kommentar
maym Skrevet 13. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2004 Nå gir jeg snart opp!!!! Prøvde Start->kjør->skrev msconfig, men fikk meldingen "finner ikke filen msconfig" Lenke til kommentar
sim Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Etter det jeg vet, så finnes ikke msconfig i Windows 2000. Desverre. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Last ned msconfig her: http://www.techadvice.com/specs/files_st1.asp?fnid=174 Og legg den i c:\windows\system32\ mappen Da burde det gå med msconfig i kjør Lenke til kommentar
maym Skrevet 14. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2004 Uff, dette virket skummelt!! Var inne og kikket på adressen, der står at i Win2000 gir: "errors when you start it about not being able to open autoexec.bat and config.sys. Det står også at "these errors can be ignored" Hva slags filer er dette, og hvordan kan jeg evt. ignorere erroren. PS: Hvordan har problemet mitt egentlig oppstått????????? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Uff, dette virket skummelt!!Var inne og kikket på adressen, der står at i Win2000 gir: "errors when you start it about not being able to open autoexec.bat and config.sys. Det står også at "these errors can be ignored" Hva slags filer er dette, og hvordan kan jeg evt. ignorere erroren. PS: Hvordan har problemet mitt egentlig oppstått????????? Grunnen til at du får de feilmeldingene er at Win'2000 ikke har autoexec.bat og config.sys (disse blir brukt av Win'9x kjernen). Det skal ikke by på problemer å legge inn msconfig. Den legger ikke inn ekstra filer eller noe siden det bare er en *.exe fil. Problemer som du har er et ganske kjent problem (hvis jeg forstår deg rett) Vinduer som starter ved oppstarten har og skjedd med meg, men jeg har ikke funnet opphavet til problemet. Mulig det finnes noe i oppstartsregisteret (bruk msconfig til det). Ellers ville jeg har oppdatert via Windows Update og kanskje problemet forsvinner. Lenke til kommentar
maym Skrevet 15. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2004 Prøvde Windows update, men dette hjalp ikke.Men sikkert lurt å gjøre uansett! Jeg minimerte bildet og plasserte det oppe i hjørnet, her kan det stå til maskinen kræsjer!!!!!!! Takk for alle forslag. Hilsen maym Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå