Gå til innhold

Skal gå over til vannkjøling

BassGear

Anbefalte innlegg

Jeg sliter veldig med en liten drittkjøler. En globalwin kobberblokk med en 5000 rpm vifte over (vet ikke dimensjonen) og jeg sliter no så grenseløst med å holde min stakkars AMD Athlon XP2800 CPU kald. Har tenkt å gå over til vannkjøling men har ikke så mye cash for tida. Så jeg har tenkt å kjøpe en støtte kjølevifte sånn imens. slik at jeg kan nyte topp ytelse i CS, Sof2 osv. Er det noen luftkjølings løsninger/merker som er bra etter deres meninger? Over til vannkjølings spørsmålene:

Hvilke forhånds regler må man ta?

Kan man blande kjølevæsken hjemme eller må man kjøpe den vedsiden av?

Og hvilken temperatur kan man forvente med et kjølesett til 1500 - 2000 kr?

Dette var vel alt. Om dere kunne legge til noen tips så hadde det vært kult.

Må nok presentere maskineriet mitt for dere siden jeg er ny her :D

Hovedkort: Asus A7V600-A

Prosessor: AMD Athlon XP2800 ved 2.133 mhz.

Kabinett: Delene bor inni et Thermaltake Xaser III Black

Harddisker: WD 120 gb 7200rpm ata133, Maxtor 40gb 7200rpm ata133 og en gammal seagate 3gb harddisk. (En fram og tilbake disk istedet for en dvd brenner)

Minne: Corsair 512mb PC2700 333mhz

Skjermkort: En trofast Gainward GeForce 4 MX440 med 64 mb

Div andre ting som en LG GCE-8520b brenner(52X/52X/24X) og to kald katode rør. (En UV og en tricolor blå, grønn og rød)

Og noen PCI kort da men det er vel uinteressant

det var vel alt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville kikka litt på denne f. eks. eller denne.

Ang. Vannkjøling er det bare å passe på at alt sammen er montert ordentlig og at du sjekker alle koblinger før du fyrer opp. Vannet lager du selv, det er bare å kjøpe batterivann på stasjonen og ha 10-15% frostvæske oppi. Da har du vann som er ypperlig til vannkjøling. Det billigste settet skiller seg jo litt fra de dyrere settene, men så altfor mange grader mer får du ikke.. med de billigsettene på www.3dfxcool.no så klarer du nok i nedre skalaen av 40 grader...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...