Gå til innhold

Støy fra Statlig Infrastruktur

Anbefalte innlegg

Leser om ei kul jente(hun har Dylan skjorte) på NRK.no i dag som vokser opp noen meter ved siden av en toglinje, og jeg lurer på hva som er mulig å gjøre med problemet. Hvordan en kan løse slike situasjoner(jeg tror ikke enkeltpersonene selv eller lokale snekkere vil klare å finne de beste løsningene med tanke på hvor komplisert og individuelt støy oppfører seg).

Men et forslag: vi kunne sette opp en statlig gruppe som jobber for å få installert tilpasset, gratis lydisolering til folk som bor i støyfylte strøk(tog, flyplass, vindmøller, motorvei). Jeg tror en egen grupper som jobber eksklusivt med dette er nødvendig, jeg tror ikke kompetansen eksisterer i værende etater.

Støy trenger forskjellige løsninger avhengig av situasjon, så å ha noen eksperter på dette som kan se an hvert enkelttilfelle er den eneste løsningen, ellers vil feil valg bli gjort.

Siden det er offentlig infrastruktur som gagner oss alle som skaper støyen burde skattebetalerne betale for det. Jeg mener ikke dette kan erstatte gjeldende ordninger som kompensasjon, da støy fremdeles tiltrer straks de går ut i hagen for å nyte en liten frekk bordeaux til frokosten, men kanskje skattepengene vi betaler faktisk kan hjelpe noen mennesker der ute litt bedre enn de løsningene vi har nå. Det er jo bra vå får flere togavganger til Larvik, det gagner oss alle, for hvem her kan med hånden på hjerte si de ikke drar til bøkeskogen ved Farrisvannet i helgene med bikkja for å grave etter trøffel?

Folk som bor ved siden av en foss eller som har tenåringer som spiller trommer får klare seg selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...