Hanhijnn Skrevet 7. oktober 2022 Del Skrevet 7. oktober 2022 Sjørøver skrev (15 timer siden): Du må ikke ta det så tungt. Han hører til en av de på forumet som tar all kritikk mot Tesla som personlig. Hvis det er meg du henviser til, så må du gjerne vise til hvor jeg motsier saklig kritikk mot Tesla. Eller er du en av de på forumet som misliker saklige svar på usaklig kritikk mot Tesla? 1 1 Lenke til kommentar
Markiii Skrevet 13. januar 2023 Del Skrevet 13. januar 2023 The Avatar skrev (På 16.8.2022 den 10.45): Det fleste køyreassistansesystem er i stand til å detektere ting som er framfor bilen. Det som er den tekniske utfordringa er å ha sikker nok identifikasjon og tidleg nok identifikasjon til at bilen skal gjere grep. Ja, og dette er et velkjent problem med slike systemer generelt: https://arstechnica.com/cars/2020/08/new-cars-can-stay-in-their-lane-but-might-not-stop-for-parked-cars/ Hvis man detekterer alt så blir det unødig bråbremsing hele tiden. Hvis man detekterer for lite så blir det kollisjoner. Lenke til kommentar
Markiii Skrevet 13. januar 2023 Del Skrevet 13. januar 2023 DrAlban3000 skrev (På 16.8.2022 den 10.16): Tesla er i retten fordi de skrur av AP rett før det smeller Har du en link til dette? Lenke til kommentar
DrAlban3000 Skrevet 13. januar 2023 Del Skrevet 13. januar 2023 (endret) Markiii skrev (17 minutter siden): Har du en link til dette? https://www.motortrend.com/news/nhtsa-tesla-autopilot-investigation-shutoff-crash/amp/ Alt for å selge deg løgnen. Sjefen selv sitter på Twitter og har gjort en bruker usynlig fordi han postet noe negativt om FSD. 0 interesse i sikkerhet, bare å selge løgnen til flest mulig. Endret 13. januar 2023 av DrAlban3000 Lenke til kommentar
Markiii Skrevet 13. januar 2023 Del Skrevet 13. januar 2023 (endret) DrAlban3000 skrev (4 timer siden): https://www.motortrend.com/news/nhtsa-tesla-autopilot-investigation-shutoff-crash/amp/ Ja, det stemmer at Autopilot skrur seg av hvis det oppstår en situasjon den ikke takler. Eller, det er egentlig ikke at den skrur seg av, men heller at den går inn i en "ta over kontrollen umiddelbart-panikkmodus", der den aktiverer kollisjonsvarsel og automatisk nødbremsing. Dette gjelder ikke bare når man krasjer, men også om det for eksempel kommer for krappe svinger eller annet. Det som er relevant er hvor mye data Tesla tar med. Der tar de med flere sekunder før krasjen, slik at selv om Autopilot skrur seg av så teller sekundene før med i beregningen. Hvis de ikke hadde gjort dette, så hadde de jo rapportert 0 krasjer i sikkerhetsrapportene sine. Det er ikke tilfelle: https://www.tesla.com/VehicleSafetyReport Du kan lese om dette nederst på siden: "To ensure our statistics are conservative, we count any crash in which Autopilot was deactivated within 5 seconds before impact, and we count all crashes in which the incident alert indicated an airbag or other active restraint deployed." Og i følge NHTSA: "The agency’s analysis of these sixteen subject first responder and road maintenance vehicle crashes indicated that Forward Collision Warnings (FCW) activated in the majority of incidents immediately prior to impact and that subsequent Automatic Emergency Braking (AEB) intervened in approximately half of the collisions. On average in these crashes, Autopilot aborted vehicle control less than one second prior to the first impact." Endret 14. januar 2023 av Markiii 1 1 Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 27. juli 2023 Del Skrevet 27. juli 2023 Siden det er en del forherligelse av alternative systemer, og bare Tesla auger, så tenker jeg at vi må innse at slike systemer er kompiserte å utvikle, ting tar tid, og flere betatester i live omgivelser uten plettfrie resultater. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå