hitokiri Skrevet 10. august 2022 Del Skrevet 10. august 2022 Elektrisk pickup til Norge i år Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 10. august 2022 Del Skrevet 10. august 2022 Folk kjøper ikke pickup i Norge fordi de er svindyre med bakseter. Når pickuper kommer med bakseter til varebilpris så tipper jeg at salget går opp. Ford og Toyota må få opp farten, så skal du se at salget øker kraftig. 1 1 Lenke til kommentar
Powertrainer Skrevet 10. august 2022 Del Skrevet 10. august 2022 Bakhjulsstrekk på en elektrisk pick-up!!!!Seriøst!!!?..... Good luck!😮 1 Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 10. august 2022 Del Skrevet 10. august 2022 Powertrainer skrev (1 minutt siden): Bakhjulsstrekk på en elektrisk pick-up!!!!Seriøst!!!?..... Good luck!😮 Ser ikke problemet. 90 prosent av kjøringen til de med pickup så trenger man ikke trekk på alle fire. 1 1 Lenke til kommentar
Mercruiser Skrevet 10. august 2022 Del Skrevet 10. august 2022 5 minutes ago, Powertrainer said: Bakhjulsstrekk på en elektrisk pick-up!!!!Seriøst!!!?..... Good luck!😮 Hvorfor skulle det være "good luck"? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 10. august 2022 Del Skrevet 10. august 2022 På sommeren så går det fint uten ballast, men når snøen kommer så laster jeg 2-300 kg, og kjører med bare bakhjulstrekk. Har koblet inn 4-hjuls når veien var dårlig brøytet, kommer opp bakken med bare bakhjuls, men må jobbe mer med bilen. 1 Lenke til kommentar
Mercruiser Skrevet 10. august 2022 Del Skrevet 10. august 2022 Just now, Dubious said: På sommeren så går det fint uten ballast, men når snøen kommer så laster jeg 2-300 kg, og kjører med bare bakhjulstrekk. Har koblet inn 4-hjuls når veien var dårlig brøytet, kommer opp bakken med bare bakhjuls, men må jobbe mer med bilen. En elbil er betydelig tyngre enn tilsvarende fossilbiler. Du vil neppe trenge ekstra ballast. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 10. august 2022 Del Skrevet 10. august 2022 Mercruiser skrev (1 minutt siden): En elbil er betydelig tyngre enn tilsvarende fossilbiler. Du vil neppe trenge ekstra ballast. Denne pickupen veier omtrent det samme som min diesel pickup. Lenke til kommentar
Mercruiser Skrevet 10. august 2022 Del Skrevet 10. august 2022 Just now, Dubious said: Denne pickupen veier omtrent det samme som min diesel pickup. På en elbil vil batteripakka sitte bak, eller uansett gi ekstra vekt på bakakselen som du ikke har på en ordinær bil. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 10. august 2022 Del Skrevet 10. august 2022 Mercruiser skrev (4 minutter siden): På en elbil vil batteripakka sitte bak, eller uansett gi ekstra vekt på bakakselen som du ikke har på en ordinær bil. Hummer EV og Ford-150 har batteriene mellom hjulene, i gulvet. Lenke til kommentar
Mercruiser Skrevet 10. august 2022 Del Skrevet 10. august 2022 1 minute ago, Dubious said: Hummer EV og Ford-150 har batteriene mellom hjulene, i gulvet. Som også vil gi mer vekt bak. På elbiler er også motoren gjerne plassert nær drivakselen. På firehjulsdrevne elbiler er det ofte to separate el-motorer. Disse tingene gir elbiler en helt annen vektfordeling enn man er vant med på fossile biler. 1 Lenke til kommentar
Powertrainer Skrevet 10. august 2022 Del Skrevet 10. august 2022 Hansien skrev (26 minutter siden): Ser ikke problemet. 90 prosent av kjøringen til de med pickup så trenger man ikke trekk på alle fire. Fordi alle ikke bor på flatmark i sørnorge 1 1 Lenke til kommentar
Powertrainer Skrevet 10. august 2022 Del Skrevet 10. august 2022 Mercruiser skrev (22 minutter siden): Hvorfor skulle det være "good luck"? Tenkte på vinteren Lenke til kommentar
Mercruiser Skrevet 10. august 2022 Del Skrevet 10. august 2022 Just now, Powertrainer said: Tenkte på vinteren Jeg skjønte det. Men elbiler har en helt annen vektfordeling/tyngde enn hva vi er vant med for fossilbiler. Det har med plassering av batteripakke og motor å gjøre. Uten at jeg har sjekket denne Maxusen inngående, vil jeg anta at motor er plassert bak - når de velger bakhjulstrekk. Lenke til kommentar
QUMCUMJ9 Skrevet 10. august 2022 Del Skrevet 10. august 2022 Nyttelast på 1000 kg, hvordan er dette sammenlignet med vanlige pick-up av samme størrelse? Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 10. august 2022 Del Skrevet 10. august 2022 QUMCUMJ9 skrev (32 minutter siden): Nyttelast på 1000 kg, hvordan er dette sammenlignet med vanlige pick-up av samme størrelse? Av det jeg har fått med meg, er dette relativt vanlig vekt på pickups og varebiler i Transporter/Vito-klassen, men mindre enn varebiler som Sprinter (opptil 1413 ifølge MB sine sider) og Crafter (opptil 1278 på VW sine sider). Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 10. august 2022 Del Skrevet 10. august 2022 Ser ingen fordeler med så høy nyttelast. Er heller negativt, da fjærene må være stivere, som gir dårligere kjørekomfort. 1 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 10. august 2022 Del Skrevet 10. august 2022 Dubious skrev (3 minutter siden): Ser ingen fordeler med så høy nyttelast. Er heller negativt, da fjærene må være stivere, som gir dårligere kjørekomfort. Dette er i utgangspunktet arbeidsverktøy, og mange av eierne/brukerne har tidvis behov får å frakte materialer eller verktøy, som da selvsagt veier en del. Til vanlig personbilbruk har man sjeldent bruk for dette, men da får man jo gevinsten av at den er bygd for tøffere bruk enn man normalt sett utsetter den for, noe som bare er bra for toleranseevnen og derved levetiden for disse. Endel bruker de dessuten til å dra tung last på krok, og da er det også bra at den tåler endel mer enn en standard personbil. Når den da får endel vekt å dra på i form av batterier, så vil den altså tåle dette bedre enn andre biler. Ulempen ved solide saker er at de normalt sett blir endel tyngre. Altså er det få ulemper, men desto flere fordeler. 3 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 10. august 2022 Del Skrevet 10. august 2022 (endret) I dagens politiske situasjon kan det bli spennende å kjøpe kinesisk bil, med tanke på merkeverksted, service og deler. Endret 10. august 2022 av Mannen med ljåen 3 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 10. august 2022 Del Skrevet 10. august 2022 Snowleopard skrev (15 minutter siden): Endel bruker de dessuten til å dra tung last på krok, og da er det også bra at den tåler endel mer enn en standard personbil. Tror min Hilux har 750 kg nyttelast. (Har aldri vært relevant) Jeg vet den kan trekke 3500kg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå