Gå til innhold

Lydoverføring mellom TV-kort og lydkort

Anbefalte innlegg

Bygger HTPC med bl.a. Leadtek Winfast TV2000XP Expert Edition og M-Audio Revo.

Er i testfasen nå, og har et problem med lydoverføringen mellom TV-kortet og lydkortet: TV-kortet bruker en intern 4-pin lydkabel (kan ikke navnet på denne typen kabel, men det er den typen analoge kabel som pleier å gå fra CDROM til lydkort) som skal kobles i AUX-in på lydkortet. Men fordi Revolution ikke har interne analoge lydinnganger, må jeg legge kabelen fra TV-kortet ut av kabinettet, skjøte på 3,5mm stereojack, sette den i line-in på Revolution og deretter kjøre med monitoring på M-Audio-softwaren. Dette har jeg testet, og det fungerer, men resultatet er mye brom/forstyrrelser/resonans.

Har forøvrig testet konvensjonell kobling med et Audigy-kort (dette kortet har jo analoge interne lydinngager) og da fungerer det som det skal.

Det jeg lurer på, er om jeg kan bruke AUX-in på hovedkortet og så kjøre lydsignalet digitalt ut til lydkortet. Med andre ord: Går det å koble TV-kortlyden til line-in på det interne lydkortet og få lyden ut fra Revolution?

Har forsøkt med forskjellige audioinnstillinger i XP, f.eks. har jeg satt det interne lydkortet som default recording og revolution som default playback, men jeg får intet signal i Revolution-mixeren. Det virker som om et kort må ta av seg all lydbearbeiding, og at "linken" mellom det interne lydkortet og revolution-kortet mangler, for å si det på en litt n00b måte... :)

Noen idéer om hva jeg kan gjøre for å sende lyden fra hovedkortet til Revolution-kortet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...